Sokszor méltattuk már a jó értelemben véve elmebeteg American McGee-t – de épp annyiszor korholtuk is. Az id Software egykori pályatervezője -- így visszatekintve -- az ezredfordulón elkészítette pályafutása legjobb, és gyakorlatilag tökéletes játékát, a nevével fémjelzett Alice-feldolgozást. A formabontó, elvadult, őrült játék minden idők egyik legjobban megtervezett alkotása – nagy kár, hogy American azóta sem tudta megismételni sikerét. Oké, a Scrapland még elment, de a Bad Day L.A. akkorát bukott, hogy olyat is ritkán látni, a Grimm pedig... hát, kinek így, kinek úgy, jómagam a régi sanzont idéztem: „anyám, én nem ilyen lovat akartam”. Összefoglalva: a drága ember nyolc év alatt picit / nagyon (ismét megítélés kérdése – most mondjam azt, hogy a zsenik megosztó és ellentmondásos személyiségek?) megtépázta önnön nimbuszát. No de, itt az esély a javításra...
Igen, esély, hiszen John Riccitiello, az EA főnöke Las Vegasban, a mai DICE Summit rendezvényen jelentette be a visszatérést. Sajnos a játékról még gyakorlatilag semmit nem tudunk, csak annyit, hogy PC, Xbox 360 és PS3 a célplatform. McGee a bejelentésre ennyit mondott: „Ez az utazás a tükrön át még izgalmasabb kalandokat ígér.”, a kiadó részéről pedig David DeMartini, az EA Partners alelnöke és általános igazgatója hozzátette, hogy még sötétebb és izgalmasabb helyekre fog elkalauzolni minket a 2000-es, mára már klasszikussá vált játékon alapuló új rész. A „The Return of American McGee's Alice” elnevezés egyelőre munkacím, és a Spicy Horse (aki nem lenne képben: McGee sanghaji stúdiója) honlapja szerint jelenleg még csak előkészítési fázisban van, így „kell némi idő az elkészítéséhez”. Nem tudom, véletlen-e (szerintem nem...), hogy a „fűszeres ló” istállójában épp a mai napon jelent meg álláshirdetés Unreal-motorokat ismerő programozók részére...
Azt hiszem, nagy titkot nem árulok el azzal, hogy az új Alice itt a PGO-n kiemelt figyelmet fog kapni, hiszen a bejelentés hatására kollektív orgazmust éltünk át és csapatostól iratkoztunk fel a Spice Horse hírlevelére, így aztán az természetes, hogy minden infómorzsát fel fogunk csipegetni, és azonnal, még melegen tálaljuk azokat, mert felizgultunk, mint Alice a vér szagától...
Kiegészítés:
A bejelentés örömére BadSector kolléga megemlékezett Alice-ról és annak múltjáról:
Igen, esély, hiszen John Riccitiello, az EA főnöke Las Vegasban, a mai DICE Summit rendezvényen jelentette be a visszatérést. Sajnos a játékról még gyakorlatilag semmit nem tudunk, csak annyit, hogy PC, Xbox 360 és PS3 a célplatform. McGee a bejelentésre ennyit mondott: „Ez az utazás a tükrön át még izgalmasabb kalandokat ígér.”, a kiadó részéről pedig David DeMartini, az EA Partners alelnöke és általános igazgatója hozzátette, hogy még sötétebb és izgalmasabb helyekre fog elkalauzolni minket a 2000-es, mára már klasszikussá vált játékon alapuló új rész. A „The Return of American McGee's Alice” elnevezés egyelőre munkacím, és a Spicy Horse (aki nem lenne képben: McGee sanghaji stúdiója) honlapja szerint jelenleg még csak előkészítési fázisban van, így „kell némi idő az elkészítéséhez”. Nem tudom, véletlen-e (szerintem nem...), hogy a „fűszeres ló” istállójában épp a mai napon jelent meg álláshirdetés Unreal-motorokat ismerő programozók részére...
Azt hiszem, nagy titkot nem árulok el azzal, hogy az új Alice itt a PGO-n kiemelt figyelmet fog kapni, hiszen a bejelentés hatására kollektív orgazmust éltünk át és csapatostól iratkoztunk fel a Spice Horse hírlevelére, így aztán az természetes, hogy minden infómorzsát fel fogunk csipegetni, és azonnal, még melegen tálaljuk azokat, mert felizgultunk, mint Alice a vér szagától...
Kiegészítés:
A bejelentés örömére BadSector kolléga megemlékezett Alice-ról és annak múltjáról:
Ez az Alice csodaországban című mese vagy regány vagy mi a szsösz elvontstílusú játéka?
választ várok skacok
jesusKing: szerintem azért mégis csak kiérdemelte valamivel ezeket a címeket, nem hinném, hogy a fél világ hazudna. Lehet, hogy nem jönnek be a játékai de azért túlzás.
Minden esetre Alice 2 !
Ancel, Molyneux, Schaffer tényleg "zsenik". Carmack régen talán az volt, ma már csak egy jó programozó, Hubbard meg...hát nem tudom őt miért vetted ide.
http://www.pcguru.hu/pcguru/teszt/american_mcgees_alice
McGee ennyi volt, az összes többi, nevével fémjelzett játék katasztrófálisan rossz. Bízzák a folytatást egy profi csapatra, és akkor még lehet jó játék is belőle.
(...és ha már a zseninél tartunk: Michel Ancel? Peter Molyneux? John Carmack? Tim Shafer? Craig Hubbard? Szeretném az ő nevüket többet látni egy szövegkörnyezetben a "zseni" szóval, hogy ha mindenáron erőltetni akarjuk a kultiválást.)