American McGee zsenialitása megkérdőjelezhetetlen: az Alice-szal nagyot domborító zseni azonban sajnos inkább csak kultjátékokkal robbant, sem mint kasszasikerekkel, így egyes játékai között akár hosszú esztendők is eltelhetnek A mai napon végre hivatalosan is bejelentette a többek között a Sam & Maxet is gondozó GameTap online terjesztő segedelmével a Grimm című projektet. McGee felfedezte az epizodikus terjesztésben leledző lehetőségeket, úgyhogy a régóta várt program ilyen formában kerül majd piacra.
Az úriembertől megszokott gyermekmesét kapjuk aki játszott már az Alice-szal, az tudja, hogy körülbelül mire számíthat: a végletekig kicsavart, szürreális világ, és a zseniális művészi stílus már most borítékolható. Zseniális narrációval ellátott akció-kalandjáték készül, amely elrabolja a játékosokat, miközben azok a legismertebb Grimm meséket borzongják végig, olyanokat, mint a Piroska és a farkas, a Hófehérke, vagy éppenséggel a Hamupipőke. A játék kombinálja a felfedezést és a csavaros beszélgetéseket, miközben a toll erősebb a kardnál elven üzemel hogy ez mit jelent, majd később tudhatjuk meg. A szám szerint 24 (!) epizód mindegyike tartalmaz majd egy csattanót, és McGee elmondta: izgalmas, összekötő fő történet csavarodik majd a fejezeteken át. A debütálás 2008 tavaszán várható.
Az úriembertől megszokott gyermekmesét kapjuk aki játszott már az Alice-szal, az tudja, hogy körülbelül mire számíthat: a végletekig kicsavart, szürreális világ, és a zseniális művészi stílus már most borítékolható. Zseniális narrációval ellátott akció-kalandjáték készül, amely elrabolja a játékosokat, miközben azok a legismertebb Grimm meséket borzongják végig, olyanokat, mint a Piroska és a farkas, a Hófehérke, vagy éppenséggel a Hamupipőke. A játék kombinálja a felfedezést és a csavaros beszélgetéseket, miközben a toll erősebb a kardnál elven üzemel hogy ez mit jelent, majd később tudhatjuk meg. A szám szerint 24 (!) epizód mindegyike tartalmaz majd egy csattanót, és McGee elmondta: izgalmas, összekötő fő történet csavarodik majd a fejezeteken át. A debütálás 2008 tavaszán várható.
És ez is jónak tűnik. (Mondjuk az Alice-al nem játszottam.)
Meg persze az id Software-nél eltöltött időt se felejtsük, ő is nagy mértékben felelős volt a régi játékaik minőségéért. Aztán Sandyman után ő is elment és most itt tart az engine gyártó cég...
Ez a Grimm engem is érdekel, csak a Bad Day LA és a Scrapland után erős kétségeim vannak a játék minőségét illetően. Ezzel a 24 epizóddal pedig szerintem kapásból halálra van ítélve, de majd meglátjuk.
"Oszt még megkérdezném, hogy kinek mi oka van elájulni ettől a "meg nem értett" zsenitől?" Ha végigjátszottad az Alice-t, akkor megérted! A Grimm is szinte ugyan ez lesz csak a körítés más, és a mai technikai lehetőségekkel lesz megoldva!
Alice, Scarpland, Bad Day L.A. -> ezt ha jól számolom három, és nem egy tucat!
Sajnos az Oz projektjét lelőtték, reméljük a Grimm nem jut hasonló sorsra!
Ennyiszer a "zseni" jelzőt egy Jordan Mechner-el, Tim Shafer-el vagy Peter Molineux-val foglalkozó cikkben nem láttam összesen; komolyan, csak az bosszant, ha valakit totál érdemtelenül emelnek a magasba - minek? Kérdezem én. A másság nem elég, ha valaki nem tud kiemelkedő játékot alkotni.
(Azt még megjegyezném, hogy az Alice is csak szürreális világától volt megkapó, ezen kivül csak egy éppenhogy játszható játéknak minősült borzasztó irányítása és rosszul kidolgozott játékmenete miatt.)
Örülök a Grimmnek, csak van két problémám:
1. Epizódikus marhaság... Grr..
2. Miért megint mese? Jó lenne már mást is látni tőle, a kreativitása megvan hozzá.
De azért jó, hogy újra dolgozik valamin, remélem, ezúttal sikeresebb lesz. A minőségre biztosan nem lesz panasz.
ezek a koncepciórajzok nagyon "komolyak"