American McGee egy kérdezz-felelek eseményen szidalmazta kicsit az EA-t, mert állítása szerint a kiadó rosszul bánt az Alice: Madness Returns marketingjével, mert szánt szándékkal félrevezette a vásárlókat, hogy több példányt adhasson el a szürreális jellegű akció-platformerből.
"A legidegesítőbb az volt, ahogy az EA beavatkozott a marketingbe. Már a fejlesztés elején tisztázták, hogy minden kreatív döntésnek és irányvonalnak tőlük kell származnia, és nem tőlünk, akik a játékot és a történetet kitalálták. Ez a stratégia olyan trailerekben öltött testet, melyek sokkal sötétebbek, brutálisabbak voltak, mint maga a program, és ez egy kiszámított félrevezető taktika volt az EA részéről. Át akarták verni a játékosokat, hogy azt higgyék, az Alice: Madness Returns egy keményvonalas horrorcím, annak ellenére is, hogy mi határozottal elutasítottuk ezt a fejlesztési irányt."-- írtuk tegnap.
Nos, az eltelt valamivel több mint 24 órában forrongott az internet, sokan támadták a kiadó stratégiáját, American pedig gyorsan bocsánatot kért.
"Vonzott pár dühös üzenetet az EA részéről a dolog. (...) Engedjétek meg, hogy kicsit kibővítsem a korábbi nyilatkozatom, helyesbítve pár dolgon. Az »átverni« nem a megfelelő kifejezés. Visszavonom. Elnézést kérek az EA-től és mindenki mástól, akiket esetleg megbántottam. Az Electronic Arts nem ver át senkit csak azért, hogy megvegyék a termékeit." -- fogalmazott McGee.
Majd hozzátette, hogy a kiadók és a fejlesztők között mindig lesz némi ellentét, hisz egy kiadó olyan terméket szeretne piacra dobni, amit a vásárlók is akarnak -- American szerint az EA jól csinálja, amit csinál, mert évtizedek óta a piacon van.
"Az idők végezetéig jó kapcsolatom lesz (vagy hát volt) az EA-jel. Ők segítették fel a nevem a térképre. Pénzelték két kedvenc alkotásomat, és segítettek nekem eredeti ötletekkel előállni egy olyan játékvilágban, amiben a fegyverek és a cicik dominálnak. Nem tudom és nem is fogom őket hibáztatni az Alice-játékok marketingjéért, vagy azért, mert azt hiszem, hogy többé válhattak volna, mint amik."
American üzenete tehát valami olyasmi, hogy bár az EA hozott rossz döntéseket, valójában az ipar mostani helyzete indukálta őket és nem a rosszindulat vagy a kapzsiság. Mi inkább nem foglalunk állást az ügyben, de a kommentek között ti megtehetitek.
"A legidegesítőbb az volt, ahogy az EA beavatkozott a marketingbe. Már a fejlesztés elején tisztázták, hogy minden kreatív döntésnek és irányvonalnak tőlük kell származnia, és nem tőlünk, akik a játékot és a történetet kitalálták. Ez a stratégia olyan trailerekben öltött testet, melyek sokkal sötétebbek, brutálisabbak voltak, mint maga a program, és ez egy kiszámított félrevezető taktika volt az EA részéről. Át akarták verni a játékosokat, hogy azt higgyék, az Alice: Madness Returns egy keményvonalas horrorcím, annak ellenére is, hogy mi határozottal elutasítottuk ezt a fejlesztési irányt."-- írtuk tegnap.
Nos, az eltelt valamivel több mint 24 órában forrongott az internet, sokan támadták a kiadó stratégiáját, American pedig gyorsan bocsánatot kért.
"Vonzott pár dühös üzenetet az EA részéről a dolog. (...) Engedjétek meg, hogy kicsit kibővítsem a korábbi nyilatkozatom, helyesbítve pár dolgon. Az »átverni« nem a megfelelő kifejezés. Visszavonom. Elnézést kérek az EA-től és mindenki mástól, akiket esetleg megbántottam. Az Electronic Arts nem ver át senkit csak azért, hogy megvegyék a termékeit." -- fogalmazott McGee.
Majd hozzátette, hogy a kiadók és a fejlesztők között mindig lesz némi ellentét, hisz egy kiadó olyan terméket szeretne piacra dobni, amit a vásárlók is akarnak -- American szerint az EA jól csinálja, amit csinál, mert évtizedek óta a piacon van.
"Az idők végezetéig jó kapcsolatom lesz (vagy hát volt) az EA-jel. Ők segítették fel a nevem a térképre. Pénzelték két kedvenc alkotásomat, és segítettek nekem eredeti ötletekkel előállni egy olyan játékvilágban, amiben a fegyverek és a cicik dominálnak. Nem tudom és nem is fogom őket hibáztatni az Alice-játékok marketingjéért, vagy azért, mert azt hiszem, hogy többé válhattak volna, mint amik."
American üzenete tehát valami olyasmi, hogy bár az EA hozott rossz döntéseket, valójában az ipar mostani helyzete indukálta őket és nem a rosszindulat vagy a kapzsiság. Mi inkább nem foglalunk állást az ügyben, de a kommentek között ti megtehetitek.
Egyre inkább azon a véleményen vagyok, hogy az ilyen és ehhez hasonló nyilatkozatok 95%-át hagyni kéne a francba. Bulvármocsok (vagy inkább bullshit?) a "legnemesebb" fajtából, és hírértéke egyáltalán nincs.