American McGee egy nemrégiben tartott kérdezz-felelek esemény során elmagyarázta, mi a baja az Electronic Artsszal, és hogy új játékát miért a Kickstarter segítségével akarta finanszírozni. Állítja, hogy legutóbbi AAA-kategóriás remeke, az Alice: Madness Returns is azért szerepelt viszonylag harmatosan a kasszáknál és a kritikusoknál, mert az EA szánt szándékkal rosszul reklámozta, abban bízva, hogy egy hamis kép kialakításával több példányt tud elszórni a premiert követő pár héten.
"A legidegesítőbb az volt, ahogy az EA beavatkozott a marketingbe. Már a fejlesztés elején tisztázták, hogy minden kreatív döntésnek és irányvonalnak tőlük kell származnia, és nem tőlünk, akik a játékot és a történetet kitalálták. Ez a stratégia olyan trailerekben öltött testet, melyek sokkal sötétebbek, brutálisabbak voltak, mint maga a program, és ez egy kiszámított félrevezető taktika volt az EA részéről. Át akarták verni a játékosokat, hogy azt higgyék, az Alice: Madness Returns egy keményvonalas horrorcím, annak ellenére is, hogy mi határozottal elutasítottuk ezt a fejlesztési irányt. A gondolatmenetük annyi, hogy ha a játék nem is horror, még reklámozhatod úgy, mintha az lenne, hogy így több vásárlót palizz be (ezzel elriasztva a casual-réteget és a női játékosokat, akik a trailerek láttán nem kíváncsiak többé a programra). Ez mind a legalsó helyért vívott verseny része az EA, az Activision és a többi nagy kiadó között. Én még rosszabb jövőt várok, mielőtt jobbra fordulnának a dolgok."
McGee saját bevallása szerint indie-ként a legboldogabb. Állítja, olyan döntéseket is meghozhatnak így, melyek folyományaként hat hónap múlva már elvennék tőlük a támogatást a nagy kiadók. Meglátjuk, American hogy boldogul a Kickstarterrel -- csak azt sajnálhatjuk, hogy új Alice-t egy darabig biztos nem kapunk.
"A legidegesítőbb az volt, ahogy az EA beavatkozott a marketingbe. Már a fejlesztés elején tisztázták, hogy minden kreatív döntésnek és irányvonalnak tőlük kell származnia, és nem tőlünk, akik a játékot és a történetet kitalálták. Ez a stratégia olyan trailerekben öltött testet, melyek sokkal sötétebbek, brutálisabbak voltak, mint maga a program, és ez egy kiszámított félrevezető taktika volt az EA részéről. Át akarták verni a játékosokat, hogy azt higgyék, az Alice: Madness Returns egy keményvonalas horrorcím, annak ellenére is, hogy mi határozottal elutasítottuk ezt a fejlesztési irányt. A gondolatmenetük annyi, hogy ha a játék nem is horror, még reklámozhatod úgy, mintha az lenne, hogy így több vásárlót palizz be (ezzel elriasztva a casual-réteget és a női játékosokat, akik a trailerek láttán nem kíváncsiak többé a programra). Ez mind a legalsó helyért vívott verseny része az EA, az Activision és a többi nagy kiadó között. Én még rosszabb jövőt várok, mielőtt jobbra fordulnának a dolgok."
McGee saját bevallása szerint indie-ként a legboldogabb. Állítja, olyan döntéseket is meghozhatnak így, melyek folyományaként hat hónap múlva már elvennék tőlük a támogatást a nagy kiadók. Meglátjuk, American hogy boldogul a Kickstarterrel -- csak azt sajnálhatjuk, hogy új Alice-t egy darabig biztos nem kapunk.
Oké, hogy sokaknál jó volt a játék de azért kicsit önteltségre utal, hogy ő nevezze a saját játékát AAA kategóriásnak.
"azért szerepelt viszonylag harmatosan a kasszáknál és a kritikusoknál"
És nem védeni akarom az EA-t de ha ők érezték valamennyire, hogy nem fog befutni ez a játék akkor lehet tényleg direkt csinálták, aminek részben lehet örülni részben meg nem.
Akkor most lényegében nem is tetszik a játék?
Egyébként gyanítom, hogy csak savanyú a szőlő, és az EA szakképzett marketingesei nélkül, indie-ként a játék még csak ismert se lett volna. Persze lehet, hogy tévedek.