Az Eden Studios elkotyogott pár igencsak izgalmas információt a legendásnak számító Alone in the Dark sorozat legújabb darabjáról, az epizódonként tálalt Alone in the Dark 5-ről. A kiállításon bemutatott demóban egyedül Edward Carnby-t irányíthatták, akinek feladata nem volt más: felfedeznie a Central Park rettenetes titkait. Útját rémséges szörnyetegek keresztezték, miközben egy félelmetes csatornába ereszkedett le, amelyben majdnem teljes sötétség honolt. Hősünk ezután kezdetleges fáklyát eszkábált magának némi elektromos kábel segítségével - amellyel szépen bemutatták a grafikus motor döbbenetes dinamikus fény/árnyék hatásait. Betekintést nyerhettünk az inventory rendszerbe - amely nem egy elbújtatott kezelőfelület, hanem az Edwardon tényleg látható hátitáska: ha felveszünk egy elemlámpát, a főhős a számtalan zseb egyikébe süllyeszti azt, ha pedig egy shotgun kerül a kezünk ügyébe, azt okosan a hátára fűzi: bármi, amihez hozzájutunk, meglátszik majd a karakteren - innentől fogva tehát logikus, hogy Carnby nem fog kész fegyvertárral a testén rohangálni, a súlynak ugyanis szerepe lesz: lehet, hogy be tudunk szerezni egy vadászpuskát, de érezhetően lelassulunk tőle - ha azonban mindezt megoldjuk kreativitással, akkor sokkal kevesebb súllyal elérhetünk legalább akkora pusztítást, mint a jó öreg sörétes.
Az első ellenség, amellyel találkoztak a demókban, a patkányok voltak. Ezek a mocskos dögevők körbeveszik a hullákat, és nagy tömegben nekünk is ártalmasak lehetnek. A bemutatóban a főhősnek több lehetősége volt a kis férgek eltávolítására: vagy elcsalogatta őket egy véres zsákkal, amelyre azok azonnal rárohantak, így nyitva szabad átjárást a kívánt irányban, de akár alkalmazhatta volna a klasszikus öngyújtójának a folyadékát is: ezt szétfröcskölve garantáltan biztonságos útja lett volna a lángoló patkányok között. Apropó tűz, a fejlesztők erre nagyon büszkék: egy lángra kapott szék teszem azt percek alatt tűzbe boríthat egy éghető anyagokkal telerakott szobát - semmi nincs scriptelve, így aztán az is megeshet, hogy magunk kerülünk a máglyára egy rosszkor alkalmazott rágyújtásnál. Végső benyomásként még kiderült, hogy a játék gerincét ez a taktikázás, többrétűség adja: kalandjáték, bár itt a legtöbb tárgyat fegyverként kell majd használnunk, gyakorlatilag mindent kombinálhatunk mindennel - mint a régi klasszikus programoknál - csak itt most a végére nem egy karcos bakelitlemezt rakunk magunknak össze, amelyet megszólaltatva aztán megnyílik egy folyosó, hanem egy dezodorból és öngyújtóból álló lángszórót, amelynek segítségével ki tudjuk nyírni az utat elzáró szörnyeteget. A régi típusú kalandjátékokat és az új stílusú akciójátékokat tehát mesterien ötvözik a programban, mi csak reménykedhetünk abban, hogy a leírás minden elemében a teljes játékot tükrözi, mert akkor azt hiszem, a horror-rajongók nem unatkoznak többé.
Az első ellenség, amellyel találkoztak a demókban, a patkányok voltak. Ezek a mocskos dögevők körbeveszik a hullákat, és nagy tömegben nekünk is ártalmasak lehetnek. A bemutatóban a főhősnek több lehetősége volt a kis férgek eltávolítására: vagy elcsalogatta őket egy véres zsákkal, amelyre azok azonnal rárohantak, így nyitva szabad átjárást a kívánt irányban, de akár alkalmazhatta volna a klasszikus öngyújtójának a folyadékát is: ezt szétfröcskölve garantáltan biztonságos útja lett volna a lángoló patkányok között. Apropó tűz, a fejlesztők erre nagyon büszkék: egy lángra kapott szék teszem azt percek alatt tűzbe boríthat egy éghető anyagokkal telerakott szobát - semmi nincs scriptelve, így aztán az is megeshet, hogy magunk kerülünk a máglyára egy rosszkor alkalmazott rágyújtásnál. Végső benyomásként még kiderült, hogy a játék gerincét ez a taktikázás, többrétűség adja: kalandjáték, bár itt a legtöbb tárgyat fegyverként kell majd használnunk, gyakorlatilag mindent kombinálhatunk mindennel - mint a régi klasszikus programoknál - csak itt most a végére nem egy karcos bakelitlemezt rakunk magunknak össze, amelyet megszólaltatva aztán megnyílik egy folyosó, hanem egy dezodorból és öngyújtóból álló lángszórót, amelynek segítségével ki tudjuk nyírni az utat elzáró szörnyeteget. A régi típusú kalandjátékokat és az új stílusú akciójátékokat tehát mesterien ötvözik a programban, mi csak reménykedhetünk abban, hogy a leírás minden elemében a teljes játékot tükrözi, mert akkor azt hiszem, a horror-rajongók nem unatkoznak többé.
Már alig várom.Szerintem a sokat fikázott 4. rész is nagyon jóra sikeredett, de egyértelmű ,hogy az első rész volt a legjobb korához mérten. Játék közben még nem paráztam annyira mint amikor először jöttem le a padlásról az 1-ben. Igaz jóval fiatalabb voltam.
A leírások alapján én hosszú hónapok óta most először kezdek bízni a szériában, az akcióba oltott kalandelemek nagyon keményen hangzanak!