
Az Eden Studios elkotyogott pár igencsak izgalmas információt a legendásnak számító Alone in the Dark sorozat legújabb darabjáról, az epizódonként tálalt Alone in the Dark 5-ről. A kiállításon bemutatott demóban egyedül Edward Carnby-t irányíthatták, akinek feladata nem volt más: felfedeznie a Central Park rettenetes titkait. Útját rémséges szörnyetegek keresztezték, miközben egy félelmetes csatornába ereszkedett le, amelyben majdnem teljes sötétség honolt. Hősünk ezután kezdetleges fáklyát eszkábált magának némi elektromos kábel segítségével - amellyel szépen bemutatták a grafikus motor döbbenetes dinamikus fény/árnyék hatásait. Betekintést nyerhettünk az inventory rendszerbe - amely nem egy elbújtatott

kezelőfelület, hanem az Edwardon tényleg látható hátitáska: ha felveszünk egy elemlámpát, a főhős a számtalan zseb egyikébe süllyeszti azt, ha pedig egy shotgun kerül a kezünk ügyébe, azt okosan a hátára fűzi: bármi, amihez hozzájutunk, meglátszik majd a karakteren - innentől fogva tehát logikus, hogy Carnby nem fog kész fegyvertárral a testén rohangálni, a súlynak ugyanis szerepe lesz: lehet, hogy be tudunk szerezni egy vadászpuskát, de érezhetően lelassulunk tőle - ha azonban mindezt megoldjuk kreativitással, akkor sokkal kevesebb súllyal elérhetünk legalább akkora pusztítást, mint a jó öreg sörétes.

Az első ellenség, amellyel találkoztak a demókban, a patkányok voltak. Ezek a mocskos dögevők körbeveszik a hullákat, és nagy tömegben nekünk is ártalmasak lehetnek. A bemutatóban a főhősnek több lehetősége volt a kis férgek eltávolítására: vagy elcsalogatta őket egy véres zsákkal, amelyre azok azonnal rárohantak, így nyitva szabad átjárást a kívánt irányban, de akár alkalmazhatta volna a klasszikus öngyújtójának a folyadékát is: ezt szétfröcskölve garantáltan biztonságos útja lett volna a lángoló patkányok között. Apropó tűz, a fejlesztők erre nagyon büszkék: egy lángra kapott szék teszem azt percek alatt tűzbe boríthat egy éghető anyagokkal telerakott szobát - semmi nincs scriptelve, így aztán az is megeshet, hogy magunk kerülünk a máglyára egy rosszkor alkalmazott rágyújtásnál. Végső benyomásként még kiderült, hogy a játék gerincét ez a taktikázás, többrétűség adja: kalandjáték, bár itt a legtöbb tárgyat fegyverként kell majd használnunk, gyakorlatilag mindent kombinálhatunk mindennel - mint a régi klasszikus programoknál - csak itt most a végére nem egy karcos bak

elitlemezt rakunk magunknak össze, amelyet megszólaltatva aztán megnyílik egy folyosó, hanem egy dezodorból és öngyújtóból álló lángszórót, amelynek segítségével ki tudjuk nyírni az utat elzáró szörnyeteget. A régi típusú kalandjátékokat és az új stílusú akciójátékokat tehát mesterien ötvözik a programban, mi csak reménykedhetünk abban, hogy a leírás minden elemében a teljes játékot tükrözi, mert akkor azt hiszem, a horror-rajongók nem unatkoznak többé.
Már alig várom.Szerintem a sokat fikázott 4. rész is nagyon jóra sikeredett, de egyértelmű ,hogy az első rész volt a legjobb korához mérten. Játék közben még nem paráztam annyira mint amikor először jöttem le a padlásról az 1-ben. Igaz jóval fiatalabb voltam.
A leírások alapján én hosszú hónapok óta most először kezdek bízni a szériában, az akcióba oltott kalandelemek nagyon keményen hangzanak!