Nem tűnik valami egyszerűnek újítani a Civilization alapkoncepcióján, tekintve, hogy egy olyan stratégiai játékról van szó, amely a történelemre támaszkodik, de ez nem akadályozta meg a Firaxist abban, hogy minden egyes Civilization-játékban új mechanikákat vezessenek be. Ugyanez vonatkozik a Civilization 7-re is, amely komoly újításokat hoz a korok és a vezetők működésében, valamint a Róma bukása által inspirált válság-rendszerben (Crisis System) minden korszak végén olyasféle helyzetek elé állít, ami hatással lesz az egész civilizációnkra. És hogy miként jön ide Róma bukása? Nos, a fejlesztők abból indultak ki, hogy Róma hatalmas birodalom volt, de elbukott, a hatásai azonban a mai napig tetten érhetők különböző területeken, például egyes kultúrákban.
Az Age Transition eléri, hogy a játék során hozott döntések különböző módon befolyásolják a következő korszakot. A Civilization 7-ben a vezetők már nem kötődnek konkrét országokhoz, így lazán össze lehet kutyulni a történelmet és persze a különféle civilizációkat. Ez egy sokkal dinamikusabb játékmenetet eredményez, ami folyamatosan evolválódik, amint újabb és újabb korszakokhoz jutunk el és oldjuk fel őket. A játék február 11-én érkezik.