Azt eddig is tudtuk, hogy a Square Enix nem bánik túl jól a saját játékaival, Macuda Joszuke cégelnök kijelentése azonban így is megdöbbentett bennünket: a cégvezér állítása szerint a Final Fantasy XI, a Final Fantasy XIV, valamint a Dragon Quest X (mondjuk ez csak Japánban fut) összesen bírnak egymillió online játékossal. Tekintve, hogy ez a kiadó teljes MMOG-felhozatalát lefedi, kijelenthetjük, hogy az online szerepjátékok műfaja hatalmas bukta a Square Enixnek -- azaz hogy kijelenthetnénk, ha Macuda nem beszélne "szilárd fizetőbázisról".
Maga az egymilliós közös játékosszám nem új adat, pénteken hallottuk először, a Square Enix azonban eddig nem nagyon reagált a rengeteg meglepett cikkre, amelyekben a három játék össz előfizetői mennyiségét hasonkították össze a World of Warcraft cirka 10 milliós bázisával. Már az is kifejezetten furcsa, hogy Macuda napokkal az adatok nyilvánosságra hozása után kiadta azt a szűkszavú közleményt, amiből fent is idéztük a pozitív végszót. Ez egyébként nagyjából annyit jelent, hogy a Square Enixnek így sem bukás a három játék. Az más kérdés viszont, hogy ezt mennyire nehéz elhinni...
De ahogy más is írta, ennyiből már minden hónapban veszel 1 teljes játékot.
Ráadásul az embernek munka mellett nincs is sok ideje sokat játszani. Én még kondiba is járok, így végképp nincs időm napi mondjuk 3 órát instázni, hogy meglegyen a jobb cuccom az mmo-ban.
Hazaérek 5-re, kajálok, játszok 1-2 cs meccset, aztán készülődök lefekvéshez. Esetleg valami mást játszok, de az hogy mondjuk én egy nap játsszak 1-2 cs, mecset + még valami más játékot már nem fér bele.
Így meg sem éri befizetni a havidíjat.
Legjobb lenne 4-6 órát dolgozni és 3-5 órát játszani, 4 órát kimozdulni a szabadba, a maradék alvás és ismerkedés lenne.
Alapvetően a havidíjas rendszer nem rossz, csak másak a kereseti lehetőségek keleten és nyugaton is és azt a keveset is képtelenek kiköhögni egy játékért a keletiek, ami összességében egy napi kaja vásárlásuk lenne, cserébe egy hónapot játszhat. Sokan úgy értelmezik a havidíjat, hogy a nap minden percében kell játszani vele, mert úgy gazdaságos. Ilyen alapon az interneten is ülhetne az ember egész nap, mert fizeted a használatát, úgy mint amikor égeted a villanyt egy helyiségben, ahol nem vagy, mégis pazarlod az áramot.
De ahogy más is írta, ennyiből már minden hónapban veszel 1 teljes játékot.
Ráadásul az embernek munka mellett nincs is sok ideje sokat játszani. Én még kondiba is járok, így végképp nincs időm napi mondjuk 3 órát instázni, hogy meglegyen a jobb cuccom az mmo-ban.
Hazaérek 5-re, kajálok, játszok 1-2 cs meccset, aztán készülődök lefekvéshez. Esetleg valami mást játszok, de az hogy mondjuk én egy nap játsszak 1-2 cs, mecset + még valami más játékot már nem fér bele.
Így meg sem éri befizetni a havidíjat.
Alapvetően a havidíjas rendszer nem rossz, csak másak a kereseti lehetőségek keleten és nyugaton is és azt a keveset is képtelenek kiköhögni egy játékért a keletiek, ami összességében egy napi kaja vásárlásuk lenne, cserébe egy hónapot játszhat. Sokan úgy értelmezik a havidíjat, hogy a nap minden percében kell játszani vele, mert úgy gazdaságos. Ilyen alapon az interneten is ülhetne az ember egész nap, mert fizeted a használatát, úgy mint amikor égeted a villanyt egy helyiségben, ahol nem vagy, mégis pazarlod az áramot.
Lehet bennem van a hiba, de én mindent megunok a monotonítás, lassúság miatt.
A tökéletes free to play játék nálam a dota 2. Ott nincs semmi olyan dolog ami előnyhöz juttat. A wow is ilyen, hiszen tudtommal ott is valami extra mountot vehetsz. Persze a wow havi 4000 ft, a dotáért meg ha nem akarsz, soha nem kell fizetned.
Ha egy ugyan ilyen modellt átültetnének egy mmo-ba, ami ingyenes az lenne az igazi sikerjáték.
Kapod a cuccot, ugyan úgy fejlődsz, mint mások, semmivel nem vagy lemaradva. Mikrotranzakciókért pedig egyénire szabhatod a meglévő cuccaidat. A dota a bizonyíték, hogy erre igenis költenek az emberek. Persze az már más kérdés így mennyi profitot lehet termelni.
Ez a 3 játék nem bír olyan rossz mutatókkal, csak nem a wow a legjobb összehasonlítási alap. Ott inkább a phantasy star online lett volna a mérvadóbb, mert ezek a játékok inkább vele tudnának versenyezni.
Plussz választási lehetőség 720p és 1080p között, hogy jobban fusson a játék ha sokan vannak. Na ez már döfi!
Tisztességes iparosmunka. Kár, hogy havidíjjas és nem olyan, mint a Guild Wars2 így sajnos nekem ki fog maradni.
Amennyit láttam tetszett.