A Sony februári és a Microsoft májusi bejelentése óta dúl a háború az idén megjelenő két nagy konzol, az Xbox One és a PS4 között, ám mióta napvilágot láttak mindkét platform hivatalos belső adatai, azóta jogosan többször is felmerült a kérdés: vajon ez a generáció amellett, hogy a PC-k babérjaira tör, lassan, de biztosan eggyé is válik velük?

Tény ugyan, hogy a következő generáció egyes alkatrészei és belső szerkezete igen hasonlatos egy személyi számítógépéhez, hiszen komponenseit a „nagytestvértől” örökölte, azért ennek hatására más irányba tolódik, és nem pont úgy, ahogy azt az eddigi generációk alatt megszoktuk.

Xbox One kontroller

Frank Azor, az Alienware munkatársa hasonlóan látja a helyzetet. Szerinte konzoljaink napról napra egyre inkább hajaznak egy PC-re.

„Ha vetünk egy pillantást arra, mi történik a Sony és a Microsoft háza táján, akkor láthatjuk, hogy számítógépeinket a nappalink kellékévé teszik. AMD processzorral és AMD videokártyákkal dolgoznak, amelyek az erősebb asztali gépek kellékei. Hihetetlen!” -- nyilatkozta.

Hozzátette, hogy mindennek köszönhetően erősödik a PC-t választók vonala, mivel jelenleg a játékosoknak nincs ennél jobb opciója.

„Mostantól egyetlen cégnek sem éri meg kifejezetten játék céljára tervezni gépeket, mivel sem a PS4, sem a Microsoft új platformja nem erre az egy célra készül.” -- fűzte hozzá a PCGamesN portálnak adott nyilatkozatában. A különféle multimédiás lehetőségekkel megtűzdelt Xbox One lehet a legszembetűnőbb bizonyíték: előtérbe került a film- és tévénézés, a zenelejátszás, a letöltés, a streamelés és így tovább.

Mindezek mellett ma a szobánkban, nappalinkban csücsülő konzoljaink nem egyedül a lemezekről képesek elindítani egy-egy játékot, hanem feltelepíthetjük őket a gép beépített vagy külső merevlemezére, amivel jelentősen csökken a töltési idő. Ez egy óriási pozitívum és még egy dologgal több, amelyet a PC-ktől lestek el a fentebb említett cégek fejlesztői.

A friss platformok olyan kitaposott ösvényre lépnek rá, amelyet nevezhetünk pozitívnak és negatívnak is. Valószínűsíthető, hogy a javításuk egyszerűbb lesz, köszönhetően az ismerős, számítógépszerű környezetnek, ám ennek hátulütője, hogy konzolok nem saját útjukon haladnak tovább. Hogy ez jó-e vagy rossz, azt mindenki maga döntse el.