Bár most mindenki hozsannázik a Blizzard színpompás shootere, az Overwatch kapcsán, a játékvezető tervezője, Jeff Kaplan a Gamespotnak adott interjújában elárulta, hogy jól esik nekik a siker, pláne a 2014-ben elkaszált Titan nevű MMO-shooter baklövése után.
A Titanon ugyanis ugyanaz a Blizzard-csapat dolgozott, amelyik jelenleg az Overwatch-ot hegeszti, ám a szakember szavaival élve „szörnyű kudarcot vallottak”. Pedig a Titan a stúdió legambiciózusabb projektje lett volna, 150-en ügyködtek rajta hét éven keresztül legalább 50 millió dollárból, és több alkalommal az alapjairól tervezték újra. A hírek szerint az ókori görög és római mitológia, valamint a viking mondakör elemeit felhasználva valamiképp a Föld teremtésének történetét mesélte el a program, mely játékmenetének egyik fő elemét az időutazás alkotta. Ha nem múlt volna ki szép lassan a perspektívát vesztett fejlesztők kezei között.
„Elképesztően tehetséges csapat dolgozott a Titánon, egytől egyig mind fantasztikus képességű szakemberek. Ennek ellenére minden tekintetben szörnyű kudarcot vallottunk. A projekt minden lehetséges szempontból megbukott. Megsemmisítő élmény volt.” – mesélte nem túl lelkesen Kaplan.
A szakember szerint bár hatalmas nyomás nehezedett rájuk azzal, hogy ott ültek csüggedten egy törölt játék még füstölgő romjain, a történtek végül inspirálóan hatottak a társaságra, hiszen mindenki be akarta bizonyítani, hogy nem véletlenül áll alkalmazásban egy olyan neves fejlesztőstúdiónál, mint a Blizzard. Kaplan elárulta, hogy maga járult a felettesei elé a kérdéssel, hogy mikor bizonyíthatják be képességeiket egy következő játék megalkotásával.
Úgy tűnik, hogy a vezetőséget meggyőzte Kaplan elhivatottsága és bizonyítási vágy, így rábízták a csapatra a cég első FPS játékát, az Overwatch-ot. Persze azt még nem tudjuk, hogy végül sikerrel jár-e a Kaplan és egysége, de a bétateszt visszajelzései alapján a Blizzard jól döntött, hogy bizalmat szavazott nekik.
Ami meg a hozsanna szó ismeretének hiányát illeti, nos szerintem is alapműveltségi kifejezés lenne, de ma már nem lepődök meg azon, hogy az átlag embernek ennyire szegényes a szókincse, vallásosságtól függetlenül. Amúgy iskolában is inkább tenném kötelező irodalommá legalább Márk evangéliumát, mint Kertész Imrét, vagy épp Dosztojevszkijt, mivel őket jóval nehezebb befogadni, ha nincs meg hozzá az alapismeret (és sztem egy ateistának is pont ezért érdemes legalább minimálisan ismernie mindezt, hisz a későbbi irodalom alapját képezi, bár manapság már nem divat olvasni).
ON: Azért 50 millió az igencsak sok pénz. Okosan felhasználva nagyon sok mindent ki lehet belőle hozni... de mindegy ennek ennyi volt.
OFF: Erősen lekanyarodtunk a szóról, de sebaj - mindenki abban hisz vagy nem hisz, amiben akar. Az ateizmussal önmagában nincs baj, csak egy a bibi: a vallás lényege az istenhit mellett az etikai és morális kódex (ne ölj, legyél jó fej ne pedig paraszt, stb.). Mivel ez a kettő egy kontextusban szerepel (biblia, korán, tóra, védák, ami tetszik), és mivel ezt a kontextust egyben utasítja el az aki "nem hisz", így az értékes útmutatás is elvész, mert ő úgy dönt hogy nem hisz a "dajkamesékben". És ez az, ami sajnálatos. De a mesékben is a tanulság a lényeg, ha jobban belegondolunk.
Ami meg a hozsanna szó ismeretének hiányát illeti, nos szerintem is alapműveltségi kifejezés lenne, de ma már nem lepődök meg azon, hogy az átlag embernek ennyire szegényes a szókincse, vallásosságtól függetlenül. Amúgy iskolában is inkább tenném kötelező irodalommá legalább Márk evangéliumát, mint Kertész Imrét, vagy épp Dosztojevszkijt, mivel őket jóval nehezebb befogadni, ha nincs meg hozzá az alapismeret (és sztem egy ateistának is pont ezért érdemes legalább minimálisan ismernie mindezt, hisz a későbbi irodalom alapját képezi, bár manapság már nem divat olvasni).
The more you know.....
A cikkhez: Valóban nem semmi pszichológiai hatása lehetett annak, hogy a Titan fejlesztése kudarcba fulladt. Jómagam is kíváncsi lettem volna rá... azonban az Overwatch remeknek ígérkezik. Bár eddig nem volt alkalmam kipróbálni, csak gameplay-eket láttam belőle, azok alapján nagyon impozáns. Már most nagyon valószínűnek tartom, hogy ezévi szerzeményeim listáját fogja bővíteni a játék. Nyilván ehhez még a teszteknek is lesz egy-két szava, de szerintem itt már nem sok mindent lehet elrontani. Ha kellőképpen ellátják tartalommal, igazi klasszikussá nőheti ki magát. :)
A csapatnak pedig őszintén gratulálok - csak így tovább!
Amúgy "hozsannázik" wtf