A 2009-ben debütált Batman: Arkham Asylum egyike azon videójátékoknak, melyek paradigmaváltónak számítanak a maguk kategóriájában, a Rocksteady Studios ugyanis bebizonyította, hogy egy szuperhőst a porondra állító alkotás is lehet év játéka matéria, nem mellesleg teljesen megreformálta a külső nézetből történő csihi-puhi rendszerét. A sötét lovag emlékezetes nyomozása minden tekintetben közel állt a tökéleteshez, ám – mint minden játék esetében – volt néhány ötlet, ami büdzsé vagy idő hiányában a tervezőasztalon végezte, ezeket szedegette össze nemrég a Dark Monarch nevű X felhasználó.
A függönyt elhúzó informátor szerint az Arkham Asylum fejlesztése 2007-ben kezdődött, az első koncepciós rajzokon pedig még teljesen másként festett az egyik legismertebb képregényes figura – valamivel vékonyabb volt a végleges változatnál, ötletelés szintjén pedig az is felmerült, hogy külön kelljen összeszedni a páncél darabkáit, extra réteget adva ezzel a komplexitásnak. Batman eszközei is másként festettek a munkálatok korai szakaszában (különös tekintettel a batarangre), nem mellesleg akad olyan „játékszer”, ami végül a fiókban végezte – példának okáért egy szigonyvető.
Ami a helyszíneket illeti, eredetileg nagyobb bejárható területben gondolkodtak a fejlesztők, a világítótorony és a Chapel Rock nevezetű sziget azonban nem jutott el a célvonalig, emiatt pedig a gyorsutazás lehetőségét is kivették a szórásból. Ugyancsak fontos, hogy az első vázlat még a sötét lovag detektív énjét kívánta előtérbe hozni, vagyis sokkalta nagyobb hangsúlyt kapott volna a nyomozás, bár ezen a téren azért így sem igazán lehet panaszunk, hiszen elég változatosra sikeredtek ezek a szekvenciák. Batman mellett Joker és Harley Quinn dizájnja is rengetget változott az évek során, a felszínre bukkant dokumentumok alapján pedig Mr. Freeze sem maradt volna ki a buliból, ám az alkotók úgy vélték, az ikonikus gonosz nem igazán illik bele a sztoriba. Eléggé más programot kaptunk tehát a Batman: Arkham Asylum képében, mint amit a Rocksteady első körben megálmodott, emiatt azonban kár lenne siránkozni, hiszen így is a 21. század egyik legjobban összerakott videójátéka került ki a készítők kezei közül.
A borítóképek forrása: Rocksteady Studios, Steam