Olvasóink fiatalabbik fele valószínűleg egyáltalán nem vagy csak kevésbé ismeri a Fallout első két részét, amelyek 1997-ben és ’98-ban látták meg a napvilágot (jelzem, most akciósan bezsákolhatók Steamen -- ]{redenc). Az akkori RPG-rajongók viszont sok kellemes órát töltöttek el a posztapokaliptikus világ felfedezése közben. Valószínűleg így lehettek ezzel a Black Cloud Studios tagjai, amikor elhatározták, hogy elkészítik az After Resetet.

A játék koncepciója minden ízében idézi az 1990-es évek végén megjelenő RPG-ket, természetesen a 2010-es éveknek megfelelően, szóval nem kell pár pixeles alakokat 2D-ben nézegetni. Adva van egy posztapokaliptikus, nyílt világ, amit szabadon bejárhatunk, végig külső nézetben, keménymagos játékmechanikával.

Mindezt egy nem lineáris, háromszintes sztori foglalná keretbe. Ez annyit tesz, hogy lesz a hős személyes története, amit mi alakítunk, miközben felfedezzük a sci-fi western-szerű világot, a la Baldur’s Gate. Aztán ott lesz a társak meséje, amely mindegyiküknél egyedi, és természetesen változnak, fejlődnek, hála a mi cselekedeteinknek. Erre jó példa a Planescape: Torment. A világ története pedig a harmadik szint, amit kemény helyzetekben adódó választásokkal formálhatunk, mint a The Walking Dead: The Game vagy a Star Wars: Knights of the Old Republic esetében.

after-reset-01.png

A játék amúgy nem csak hasonlít a Fallout első két részére, de a fejlesztőcsapat célja, hogy elkészítsék azt a Fallout 3-at, ami sosem készült el -- és ami miatt annyi ember csalódott kicsit a Bethesda újraértelmezésében (már ha csalódott). Az ötletet ugyanis a Van Buren adta, egy játékprojekt, pontosabban egy technikai demonstráció, amelynek az volt a célja, hogy bebizonyítsa a nagyvilágnak: képesek lennének a 2003-as kornak megfelelő Fallout-folytatást összehozni. A demonstráció szép volt, jó volt, de sajnos a technikai demót összehozó Black Isle Studios és az azt kiadó Interplay -- sokak legnagyobb bánatára -- kiszenvedett. Így a Fallout 3 végül az lett, ami.

Az After Reset viszont megpróbálja azt, ami a Black Isle-nak nem sikerült, egy régi vágású RPG összehozása a 2010-es évek közepén. Mindehhez a közösség segítségét kérik a Kickstarteren, de ott vannak a Steam Greenlighton is. A céljuk 900 ezer dollár összegyűjtése, hogy mindent megvalósíthassanak, amit elterveztek, és befejezhessék az alfatesztelés küszöbén álló játékot.