Nos, az Activision úgy tűnik, valóban rendkívül elégedett volt a srácokkal, és úgy döntött, apró licencdíjak kifizetése helyett inkább megveszi az egész céget – a dublini Sunday Independent című újság elsőként közölte, hogy az üzlet 20 millió dolláros (15 millió eurós) áron megkötetett. Az Activision a hírt megerősítette, de az összegről nem nyilatkozott.
Activision: a DemonWare-biznisz
Néha elég egy jó ötlet és pár igazán ügyes, tehetséges programozó, hogy egy csapat hamar elismertséget szerezzen magának. Ezt láthattuk a Havok vagy a SpeedTree
esetében - és ezt igazolja a DemonWare példája is.
A DemonWare vállalkozást Dylan Collins és Sean Blanchfield
2002-ben alapította Dublinban (lenti képünkön a két ügyeskezű ír fiatalember,
elöl Sean, hátul, szemüvegben Dylan). Ötletük egyszerű volt: a játékiparban
szinte kötelező ma már, hogy egy játék rendelkezzen valami többjátékos móddal,
ám a "netkód" megírása, tesztelése nagyon sok erőforrást igényel. Ha valaki elkészítene egy általánosan használható kódgyűjteményt, melyet egyszerűen a készülő címhez lehetne illeszteni, minden bizonnyal sikert aratna. Az ideát tett követte, és
megszületett a DemonWare State Engine. A multiplatformos (Win32. Linux, PS2,
Xbox, Xbox 360) programozói eszköztár flexibilis, nagyteljesítményű, korszerű termék, mellyel kiváltható a fent vázolt fáradságos meló. A cucchoz még egy okosságot kínál a DemonWare, ez a Matchmaking+, mely, mint a neve is mutatja, a
meccsszervezést, plusz a felhasználók segítését és a statisztikák kezelését
teszi egyszerűbbé. A portéka igen hamar befutott és népszerűvé vált, olyan
cégek licencelték, mint a THQ, Sega, Activision, Namco, Empire Interactive,
Ubisoft, Codemasters, Atari, és megtalálható többek között a Call of Duty 3,
Saint’s Row, Splinter Cell: Double Agent, Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas
címekben is. A kis cég három év alatt az ipar elismert és fontos szereplőjévé
vált, ma már Vancouverben és Los Angelesben is van irodájuk.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.