A Zsivány Egyes: Egy Star Wars történet négy írója közül az egyik volt Gary Whitta, aki a sztori kidolgozásáért felelt, mielőtt abból forgatókönyv lett. Emellett írt néhány epizódot a Lázadókhoz is, illetve a videojátékos témában sem ismeretlen, hiszen dolgozott a Telltale-féle The Walking Dead mindhárom évadán és a 400 Days DLC-n is.
Whitta a Kinda Funny Games című Youtube-műsorban jelent meg egy kötetlen beszélgetésre, ahol elég keményen beszólt az EA-nek: „elvenném a jogokat az EA-től, mert totálisan félremenedzselik a dolgot. Szánalmasak, pedig a Star Wars az aranytojást tojó tyúk a videojáték licencek palettáján. Azt mondom, példátlanul gondtalanok. Ha az EA részvényese lennék, kib*szottúl dühös lennék amiatt, ahogy ezzel a tízéves licenccel bánnak.”
Tény és való, az EA mostohán bánik a Star Warsszal. Bár 2013-as szerződéskötés óta mindössze két gyengén muzsikáló Star Wars Battlefrontot tett le az asztalra. A hírek szerint a Visceral projektjét mostanra teljesen felszámolta, maradt a Respawn játéka, a Star Wars: Jedi – Fallen Order – ezzel kapcsolatban amúgy Whitta meglehetősen optimista.
Az író szerint szégyenletes, hogy az első Battlefrontból pont a történetet hagyták ki, ami a Star Wars lényege, míg a második rész körül kitört mikrotranzakciós-botrány már nem csak a kiadónak és a játéknak, de a Disney-nek és a franchise-nak is káros volt.
Úgy véli, az is botrányos, hogy felvették Amy Henniget azért, hogy készítsen egy Unchartedet Star Wars köntösbe bújtatva, majd félúton úgy döntöttek, inkább legyen nyílt világú a játék, és törölték Hennig projektjét. Majd rájöttek, hogy nincs idejük nyílt világú játékot csinálni, így azt is törölték, hogy kisebb projekteket valósíthassanak meg. Ráadásul szerinte Hennig játéka, bár távol állt a befejezéstől, remekül nézett ki, a törlés után ugyanis volt lehetősége beletekinteni abba, ami elkészült.
Whitta biztosra veszi, hogy ha 2023-ban lejár a szerződés, akkor azt már nem fogják megújítani, mert a Disney biztosan nem akarná, hogy az EA-nál maradjanak a jogok, de feltételezi, hogy mostanra az EA is szívesen lemondana róluk.
Max létrehozhatna egy felügyelő bizotságot, aki ellenőrzi hogy az adott történet milyen módon illeszthető az adott világ kánonjába.
Mondjuk már a kánon sem zavarja a Disney-t csak eladható nagyszemű plüssfigurák legyenek a termékben. Még hogy egy űrhajó tökéletes lövése kell egy halál csillag ellen? Amikor csak fénysebességre kapcsoltak volna egy hajót és belelövik a célpontba... Haldo elött senki nem ismerte Kamikaze fogalmát.
Tényleg az a gond, hogy az EA nem használja ki a franchise-ot, vagy inkább csak a rossz értelemben. Minimáis munkából a lehető legtöbb bevétel. Mert sajna az, hogy lélegzetelállítóan néznek ki, és nagyon jók a helyszínek nem kárpótol a tartalom, meg a lélek hiányáért.
Én kiegyeznék azzal, ha nem lenne Frostbite motor, de helyett szórakoztató címeket kapnánk. Emlékezzünk vissza a LucasArts-os időkre, átlagos grafika jellemezte a SW címeket akkoribban, de maguk a játékok jók voltak, és változatosak (RTS, TBS, MMORPG, TPS, multi-FPS, taktikai FPS, akció-kaland, RPG, hack&slash, racing, RPG stb.), most meg... ja, Battlefront meg mobiljátékok. Ennyit tudott felmutatni az EA, az utóbbi 6 évben.
Az író, pedig ha már a Telltale kiadónál dolgozott láthatja, hogy mit értek el a történet orientált játékokkal. Csődbe ment....
Persze ezektől függetlenül lehetne jobb mindkét játék. Kíváncsi lennék, hogy az író kinek adná a jogokat, mert a EA saját platformja nagy előny, több haszon, nagyobb jutalék a Disney-nek.
Nem sok stúdió van ami meg tudná ütni a lécet egy epikus Star Wars játéknál, illetve a kérdés, mennyien lennének rá vevők? Az egész üzlet, sosem a játékosok voltak az elsődlegesek.