A Roblox a világ egyik legnépszerűbb játéka (pontosabban olyan platformja, melynek keretében videójátékokat készíthetünk, valamint kipróbálhatjuk mások alkotásait), becslések szerint 230 millió játékossal – többségük persze még gyerek. A Roblox Corporation által fejlesztett rendszernek több mint 65 millió felhasználója van naponta, a játékosok túlnyomó része pedig fiatalkorú, így aztán elég gyakran alakulnak ki botrányok a program körül – legyen az egy emberrablási ügy, vagy épp különböző visszaélések.
A Roblox egy olyan platform, amelyet kifejezetten a gyerekeknek szántak, különféle online élményeket kínál, és lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy saját világokat hozzanak létre. Ha ezek a világok népszerűek, a cég a felhasználóknak Robuxban, a játék virtuális valutájában fizet a munkájukért. A Robux árfolyammal viszont akadnak problémák: a játékosok 1000 Robuxot 3,50 dollárért válthatnak be, viszont 1000 Robux megvásárlása a cégtől már 12,50 dollárba kerül. Emiatt az elmúlt években azzal vádolták a céget, hogy ezzel a rendszerrel kihasználja a fiatalokat, viszont a vezetőség, pontosabban Stefano Corazza úgy véli, hogy ilyesmiről szó sincs. Szerinte a Roblox azon tulajdonsága, hogy a gyerekek pénzt kereshetnek vele, valójában "ajándék", és szerinte a platform "a világ bármely pontján élő embereknek lehetőséget nyújt arra, hogy munkát találjanak". "A visszajelzésekből kiindulva, nem érezték úgy, hogy kizsákmányolják őket! Inkább úgy érezték, hogy ó, istenem, ez volt a legnagyobb ajándék, mivel létrehozhattam valamit, több millió felhasználóval, és annyi pénzt kerestem, hogy rögtön nyugdíjba is mehettem" – mesélte Corazza az Eurogamernek.