• A Valve MI-t használna a csalók ellen
  • Ötlet szintjén dolgoznak is ilyesmin
  • A megoldás azonban még sci-fibe illő, hiszen egy szuperszámítógép kéne ehhez

A csalók rengeteg online játékban gondot okoznak, kiváltképpen a kompetitív játékokban – sajnos a tisztességes versengés sokaknak nem annyira fontos, mint a győzelem. A fejlesztők rengetegféle trükköt alkalmaznak azért, hogy az ilyen játékosokat kigyomlálja. Van csapat, ami igen szigorúan a csalókat örökre kitiltja. Mások a kihasználható hibákat próbálják folyamatosan orvosolni, és van olyan, mint a Valve, ami úgy tűnik, a mesterséges intelligenciát vetné be, ha tehetné.

A Counter-Strike: Global Offensive Reddit-oldalán kérdeztek rá a fejlesztőknél, hogy miért nem használnak a csalók kiszűrésére automatikusan detektáló spinbotot, ami szimplán agyonlőné a játékban a csalókat. Más azt is hozzáfűzte, hogy nem lehet nehéz szupergyorsasággal és szuperpontossággal bíró játékosokat felismerni.

A Valve nem így látja. Először is szerintük egy ilyen spinbot versengést eredményezne a fejlesztők és a csalók között. Az utóbbiak megpróbálnák kijátszani a védelmet, és az így született megoldásokra a fejlesztőknek újfent ki kéne találniuk valamit. A probléma nem szűnne meg, folyamatosan visszatérne, és egyre nehezebb lenne védekezni ellene. Viszont az elgondolással ötlet szinten ők is foglalkoztak.

A Valve, ha tehetné, egy mechanikus tanulásra képes, tanítható, folyamatosan átképezhető osztályozóprogramot alkotna, ami képes megkülönböztetni egy csalót egy kivételes tehetségű játékostól. A probléma az, hogy játékosok adatainak folyamatos elemzése, osztályozása és a tanulás folyamata meglehetősen hardverigényes feladat, pláne, ha még hozzávesszük, hogy egy gyanús játékost a többi játékos „szemén át”, akár több mérkőzésen keresztül szemmel kell tartania a programnak. Éppen ezért nem futhat a játék szerverén, hogy ne terhelje le azt.

És ennek a programnak nem kisebb feladata lenne, mint elemezni, feldolgozni és kiértékelni naponta legalább egymillió mérkőzést – jelenleg ugyanis ennyi meccs zajlik nap mint nap a CS:GO-ban. Ehhez pedig olyan számítógép kellene, amit egy több ezer magos CPU hajt meg. És az ötlet nagyjából ezen a ponton bukik el, merthogy ilyen gép nem igazán van a birtokukban.

A Valve-szóvívője viszont megjegyezte, hogy már kitaláltak valami hasonló rendszert, ami meglehetősen ígéretesen működik, és alapelve, hogy a csalás gyanújával jelentett játékosokat egy automata rendszer fellülvizsgálja. Persze ez a rendszer még távolról sem az, mint amit fentebb lefestettek, hiszen nem tanul, és nem is maga monitorozza a meccseket.

artificial-intelligence-spybot.jpg