A cég vezető írója, a VG24/7-tel való beszélgetése során kifejtette a jóslatát a kickstarteres projektekről: szerinte az ilyen játékok közül nem mindegyik fog megvalósulni, nagyjából 60 százalékuk fog eljutni a vásárlókhoz.
„Én magam is sok projektet támogattam a Kickstarteren, de úgy gondolom, hogy csak a tervek 60 százaléka fog tényleg megvalósulni, s ezzel én rendben vagyok. Érdekes lesz, hogy a hosszú ideig tartó projektekről, vagy a kevésbé tapasztalt csapatokról mit fognak gondolni az emberek, és hogy mi fog történni az elkövetkezendő 2-3 évben. Izgalmas lesz, és nagyon szeretném, ha ez az egyik módja maradhatna a játékkészítésnek.” -- Chet Faliszek
Faliszek továbbá elmondta, hogy a Kickstarteren kívül más módja is van annak, hogy valaki betörjön a játékiparba. Ott van például a Steam Workshop, amivel szép kis summát kereshetünk, ha jó modderek vagyunk, illetve a frissen indult Steam Greenlight is remek lehetőséget nyújt arra, hogy a világ megismerje a játékunkat.
„Én magam is sok projektet támogattam a Kickstarteren, de úgy gondolom, hogy csak a tervek 60 százaléka fog tényleg megvalósulni, s ezzel én rendben vagyok. Érdekes lesz, hogy a hosszú ideig tartó projektekről, vagy a kevésbé tapasztalt csapatokról mit fognak gondolni az emberek, és hogy mi fog történni az elkövetkezendő 2-3 évben. Izgalmas lesz, és nagyon szeretném, ha ez az egyik módja maradhatna a játékkészítésnek.” -- Chet Faliszek
Faliszek továbbá elmondta, hogy a Kickstarteren kívül más módja is van annak, hogy valaki betörjön a játékiparba. Ott van például a Steam Workshop, amivel szép kis summát kereshetünk, ha jó modderek vagyunk, illetve a frissen indult Steam Greenlight is remek lehetőséget nyújt arra, hogy a világ megismerje a játékunkat.
Ellenben a Kickstarter áthárítja a befektetés kockázatát a vásárlókra, míg ők a profitból nem részesülnek. Ráadásul elég jelentős kockázatról van itt szó, semmi biztosíték nincs, hogy valaha elkészül az amit ígérnek a készítők (attól lehet hogy valamit csinálnak).
Ezt a 60%-ot is kicsit optimistának tartom, az hogy eljut a vásárlókhoz, még nem jelenti azt, hogy elégedettek lesznek a termékkel.
De ne legyen igazam.
Nyilván. Ezért is késett több, mint 1 évet a Diablo3, mert a Blizzardnak nem volt pénze.
Szerintem is par ev kell a kickstarternek, hogy lenduletbe jojjon, sok-sok elkeszult projecttel, hogy legyen referencia; s ha ez megtortenik, az jo lesz.
Az illető viszont arról megfeledkezik, hogy a Kickstarter esetében már megvan a játék elkészítéséhez szükséges összeg, így teljes munkaidőben tud vele foglalkozni a csapat, míg a Steam Workshop és Greenlight esetében nincs ez így.