Az olyan soulsborne-játékokban, mint a Bloodborne, a Dark Souls-trilógia és az Elden Ring elég nagy hangsúlyt kap a történet. Utóbbinál ugye maga George R.R. Martin, a Trónok harca írója is besegített a FromSoftware-nek. A The Last of Us-széria alkotója azonban úgy gondolja, hogy az ilyen játékok kevésbé szólnak a történetről és inkább a tökéletesre csiszolt játékmenet az, ami eladja őket.
Egy régebbi, egész pontosan 2016-os interjúban (ami a Bloodborne iránti hatalmas érdeklődésre való tekintettel nemrég került ismét elő) Neil Druckmann elárulta, hogy a Souls-játékok nem annyira a történetről szólnak, amivel sok rajongó nem biztos, hogy egyetért. "Szerintem ezek a játékok kevésbé a történetről és inkább a hangulatról szólnak" – emelte ki Druckmann. A 2015-ben kijött Bloodborne-t hozta fel példának, ami nála az akkori év kedvenc játéka volt, de nem a sztori miatt tetszett meg neki, sőt, úgy érezte, hogy ez teljesen másodlagos benne. Pedig épp a Bloodborne sztorija nagyon összetett és komplex, valamint erősen merít a steampunkból és a gótikus horrorból is (hello, Lovecraft!). Azt azért érdemes hozzátenni, hogy az ilyen játékokban a történet nem áll össze egykönnyen, ezért sokan inkább a YouTube-on néznek magyarázós videókat, hogy megértsék a Souls-játékok összetett és igencsak csavaros történetét.