A Take-Two köszöni, jól van, épp gőzerővel készül a GTA V (adatlapunkon) szeptemberi megjelenésére, és egyáltalán nem aggodalmaskodik a nextgen konzolokkal együtt érkező, elemzők és fejlesztők által megjövendölt áremelések miatt.

A Take-Two nem fél a nextgen költségektől

Hogy miről is van szó? Nos, egy PS3-as vagy Xbox 360-as játék már most több millió dollárba kerül, hogy házon belül maradjunk, a GTA IV-re 100 millió dollárt költött a kiadó alvállalata, a Rockstar Games. Mivel azonban az új hardverek sokkal részletesebb grafikai kidolgozást tesznek lehetővé, a vásárlók is követelőzőbbé válnak, és látványos fejlődést szeretnének látni -- ez azt jelenti, hogy a kiadónak egyre több pénzébe kerül egy új játék. Legalábbis a vészmadarak szerint. Nos, a Take-Two nem hisz ebben a mesében.

"Nincs okunk feltételezni, hogy a fejlesztési keretünk jelentősen megváltozna majd. Bármivé is váltunk az évek során, a csoportosulásunknak köszönhetően remekül tudunk bánni a pénzünkkel. Nagy kihívás volt ez, és erősen kellett koncentrálunk, hogy így legyen. Bár részleteket nem árulhatunk el, annyit bátran ki merünk jelenteni, hogy nem, nem hisszük, hogy sokkal drágábba fog kerülni a AAA-kategóriás termékek elkészítése." -- nyilatkozta az ügyben Strauss Zelnick vezérigazgató, aki már csak tudja, mit beszél.

A játékfejlesztés nagyon drága biznisz, ami csak lassan térül meg, ha egyáltalán -- nem véletlen, hogy sokan a klasszikus üzletmodellek válságát jósolják az új konzolokat követő évekre, beleértve a játékokra kifejlesztett specifikus gépek lassú, de biztos elhalálozását is. Hogy mit hoz a jövő, persze sem mi nem tudjuk, sem Mr. Zelnick, de bízzunk benne, hogy a következő generációs Xboxon és PlayStationön is gyönyörű, hihetetlenül részletgazdag játékokat láthatunk majd.