Idén rendezik meg 16. alkalommal a BMO Capitol Markets Interactive Entertainment konferenciáját, ahová a játékvilág számos neves kiviselője látogat el. A nagy nevek között természetesen a Take-Two is ott volt, és a cég vezérigazgatója, Strauss Zelnick aggasztó dolgokról beszélt, ugyanis elképzelhető, hogy a jövőben a cég játékait csak havidíj ellenében játszhatjuk.
„Az ipar Szent Grálja az, hogy egy nagy és sikeres vállalkozást, ami arra fókuszál, hogy készterméket adjon el a játékosoknak, amit ők megint eladnak, egy olyan előfizetéses, vagy részben előfizetéses rendszerré alakítani, amiben egy állandó kapcsolatot tartunk fenn a vásárlókkal, és azt adjuk nekik, amit szeretnek. Melyik vállalat volna erre képes, ha nem az, amelyiknél a legkiválóbb játéksorozatok vannak?”
„A meglátásunk szerint a középkategóriás játékokra nem lehet ezt az előfizetéses modellt alkalmazni, de a nagy, AAA játékok (értsd: GTA, Bioshock), amiket sokak szeretnének birtokolni, már sokkal alkalmasabbak erre az üzleti modellre.” -- Strauss Zelnick
Zelnick a beszédében arról is beszélt, hogy nagyon fontosak a mikrotranzakciók, és hogy szerinte csak egy jó multiplayer komponenssel lehet felvenni a harcot a használt játékok piacával szemben. Talán ennek a tervnek a része az előfizetéses rendszer, ami nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen a Rockstartól Sam Houser is úgy vélni, megvalósítható lenne egy havidíj alapú GTA. Azonban félreértés ne essék, még szó sincs arról, hogy Niko kalandjaiért pénzt kéne fizetni, és valószínűleg ez az üzleti modell csak sokára fog megvalósulni.
„Az ipar Szent Grálja az, hogy egy nagy és sikeres vállalkozást, ami arra fókuszál, hogy készterméket adjon el a játékosoknak, amit ők megint eladnak, egy olyan előfizetéses, vagy részben előfizetéses rendszerré alakítani, amiben egy állandó kapcsolatot tartunk fenn a vásárlókkal, és azt adjuk nekik, amit szeretnek. Melyik vállalat volna erre képes, ha nem az, amelyiknél a legkiválóbb játéksorozatok vannak?”
„A meglátásunk szerint a középkategóriás játékokra nem lehet ezt az előfizetéses modellt alkalmazni, de a nagy, AAA játékok (értsd: GTA, Bioshock), amiket sokak szeretnének birtokolni, már sokkal alkalmasabbak erre az üzleti modellre.” -- Strauss Zelnick
Zelnick a beszédében arról is beszélt, hogy nagyon fontosak a mikrotranzakciók, és hogy szerinte csak egy jó multiplayer komponenssel lehet felvenni a harcot a használt játékok piacával szemben. Talán ennek a tervnek a része az előfizetéses rendszer, ami nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen a Rockstartól Sam Houser is úgy vélni, megvalósítható lenne egy havidíj alapú GTA. Azonban félreértés ne essék, még szó sincs arról, hogy Niko kalandjaiért pénzt kéne fizetni, és valószínűleg ez az üzleti modell csak sokára fog megvalósulni.
1 nem most akarják bevezetni.
2 PC s Piac anyagilag multiplayer orientált. Magyarán ha kevesebb lenne a warez torrent, akkor a Singliplayer is elég lenne. De mint látjátok jelenleg igazán nagy pénzt PC-n a multis játékok pl wow hoznak.
3 A játékok alapból megjelennek xboxra ps3 ra. Azokon meg érdekesen nézne ki egy havidíjas multi, főleg h a javításokat amiket megveszel hova töltöd le?
4 Ha jövőben havidíjas lenne a játék, az legalább erős érv lenne h további GTA, Bioshock okat kapjunk PC re. Ami jó. És nemkell sírni mivel a GTA alapjában véve Singliplayeres game, ezért csak akkor kéne havidíjat fizetni ha multizni akarsz. Magyarán SZERINTEM játszhatsz a játékkal. Csak a multi ért fizethetsz.
Amit végülis magunknak köszönhetünk.
Ahelyett, h még lejjebb nyomnák az ilyen remek művek árát, h még többen megvehessék.
Csibének igaza van.
Szerintem konzolra az nem warezol aki megengedheti magának a körülményei miatt a bolti játékot,nincs PC-je vagy olyan ismerőse aki ezzel foglalkozik.
Szerintem ezután is fognak játékokat kiadni PC-re,mert ha nem lesz akkor ki veszi meg az új hardvert?Akkor már csak poénból vagy az irodistáknak fejlesztik a 4 magos procikat meg a Dx11-es videókarikat?Esetleg még a grafikusoknak,de abból nem valami fényesen élnének meg a gyártók.
Mostanában találkoztam pár konzolról portolt játékkal amitől már a teszt olvasása után elment a kedvem,a kamerakezelés,és az irányítás gagyi megoldása miatt.
Szóval nem igazán hat meg ha nekiállnak sírni a fejesek,hogy jujj warezolnak PC-re,ezért nem fejlesztünk rá.Az nem fejlesztés ha egy konzolos játékot igénytelenül portolnak,és akkor még örüljön is mindenki,hogy egyáltalán ez is van?
Díszes papirba csomagolva a szart is el lehet adni,de attól még az marad!
Most a Take Two ezt kitalálta,aztán hamarosan biztos a többi cég is fog vmi hülyeséget kitalálni.
Szal remélem hogy ez az egész nem közel jövőben lesz...
Habár nem vagyok nagy GTA rajongó, de ez azért mégis csak túlzás. Lassan már mindenért plusz pénzeket kell fizetnünk és én sem érzem úgy, hogy ez jó ötlet lenne sem a játékosok sem pedig a játékkészítők és kiadók szemszögéből.
Azt hiszem, ha ez így megy tovább vissza kell térnünk a régi/régebbi játékokhoz.
-Hmmm azok a q3, q2, ut, starcraft, aoe 1 csaták. Azok a régi szép idők...-
Az egy dolog, hogy az MMO-knál fizetni kell, de egy sima multi nem hiszem, hogy olyan borzasztó magas kiadásokkal járna a T2-nak... Ha bevezetik ezt a baromságot, akkor 100% hogy nem veszem meg a GTAIV-et.
a pc "gémelés" még mindig csak egy szórakozás és aki "versenyképes" akar maradni annak elég drága szórakozás, és ez után sokakban felmerül a kérdés hogy "megér nekem ennyi pénzt ez a szórakozás?"