Évek (sőt, inkább évtizedek) óta azt tapasztaljuk, hogy ha valami tragikus esemény történik a világban (legyen az iskolai lövöldözés vagy utcai erőszak), néhány ember rendre a videójátékokat teszi meg bűnbaknak, holott számtalan alkalommal bebizonyosodott, hogy a kettőnek semmi köze sincs egymáshoz. Az ügyvédek és jogvédők legkedveltebb célpontja egyértelműen a Grand Theft Auto-sorozat, ami abból a szempontból egyáltalán nem meglepő, hogy a Rockstar Games alkotásaiban korlátok nélkül vegzálhatjuk a békés járókelőket, amit ugye könnyedén párhuzamba lehet állítani a valóságban elkövetett tettekkel. Mivel idén ősszel befut a franchise következő felvonása, a GTA 6, nagyjából biztosra vehető, hogy lesz egy-két személy (vagy esetleg komplett szervezet), aki Lucia és Jason történetét teszi felelőssé egy esetleges ámokfutás esetén, na de mit gondol erről a Take-Two vezérigazgatója?
Strauss Zelnicket a CNBC interjújában (az észrevételt a Video Gamernek köszönhetjük) kérdezték arról, aggódik-e a GTA 6-ban látható erőszak és brutalitás való világra gyakorolt hatásától, a CEO azonban (nagyon helyesen) abszurdnak tartja „a videójáték erőszakossá tesz” mantrát, így nem okoz neki álmatlan éjszakákat a téma.
„Hogy egyértelmű legyen: a szórakoztatás nem hoz létre viselkedést, maximum csak tükrözi azt. Már többször is megcáfoltuk azt az elméletet, hogy a szórakoztatás befolyással lenne a viselkedésre” – fogalmazott a vezető, majd kiemelte, hogy mivel az erőszak élethű ábrázolásáról ismert filmek és sorozatok sem neveltek ki gyilkosokat, ez a veszély a fotórealisztikus videójátékok esetében sem áll fenn. A vezető tehát teljesen biztos abban, hogy a GTA 6-ban látott brutalitás a GTA 6-ban is marad, más kérdés, hogy azok is egyetértenek-e vele, akik még most, 2025-ben is az ördög eszközének tartják a szórakoztatóipar interaktív ágát.
A borítóképek forrása: Rockstar Games