A Steam korunk talán legnagyobb és legtöbb funkcióval rendelkező online videojátékokra specializálódott rendszere. A rengeteg különböző felhasználó és folyamatosan változó szolgáltatás olykor kiszámíthatatlan dolgokat eredményez, amiket némely esetben a Valve emberei kifogásolhatatlan módon korrigálnak, máskor viszont mellényúlnak – ez most az utóbbi esetnek tűnik.
A Steam-felhasználók videojáték értékeléseinek módját átalakító változásokat bevezető hírben olvasható felmérés alapján legalább 160 olyan játék van a felületen, amelyek pozitív értékeltségüket nagyban köszönhetik azoknak a játékosoknak, akik nem a Steamen vásárolták meg a programot, hanem a játék egy dobozos, vagy digitális példányának kulcsát aktiválták a rendszeren. Ezen értékelések között sok olyan pozitív vélemény is található, amelyek közvetve a játék fejlesztőihez köthetők, így hamis, közel sem objektív képet mutatnak a játékról, és az értékelések összeségének egyensúlyát is nagyban befolyásolják.
A Valve az ilyen „befolyásolt” értékeléseket úgy kívánja szűrni, hogy a nem Steamen vásárolt játékokról készült értékelések pontszámai nem számítanak bele az értékelések összesítésébe, így bár továbbra is olvashatóak, gyakorlatilag jelentőségüket vesztették.
Természetesen diszkrimináció az érintett felhasználóknak nem túlzottan teszik, ahogy a szűrés által (általában negatív irányba módosult) értékelésekkel rendelkező játékok készítői sem. Az vitatható, hogy mennyire igazságos a rendszer, de így a fejlesztőktől ingyen kapott kulcsokból fakadó értékelések végleg szűrésre kerültek, de sajnos nem csak azok. Viszont érhető okból, sohasem lehetne csak a hamis osztályzatokat kiszűrni, így inkább a Valve a biztos megoldás mellett döntött, ami egyes felhasználók számára kellemetlenéget okoz, de hitelesebb képet fest a játékok minőségéről.
Nem kellett volna mást csinálni, csak odatenni: "Steames vásárlók", "Nem Steames vásárlók", "Minden vásárló". És ezzel már fejlesztettek is a rendszeren, közfelháborodás nélkül.
Nem kellett volna mást csinálni, csak odatenni: "Steames vásárlók", "Nem Steames vásárlók", "Minden vásárló". És ezzel már fejlesztettek is a rendszeren, közfelháborodás nélkül.
Vannak itt prioritási problémák...
Viszont ha már ennyire odafigyelnek erre remélem nem csak a teszteket olvassák majd el a játék oldalán, hanem azt is hogyan van reklámozva (pl Alien Colonial Marines).
Amúgy igen, sokszor én is inkább a játékosok értékeléseit olvasom át. Nagyon sok olyan eset volt már hogy olyan dolgokra világított rá 1-1 játékos amire pl. egy újságíró nem. Ezért nem veszek már Gurut sem, GS-t sem meg semmi ilyen jellegű újságot mert sokszor félre meg mellébeszélés van benne csak.
Hát ja, nyilván lehet valami jó attól hogy sok embernek nem tetszik, 1-2 ilyenbe futottam már én is bele. Pl. Deus Ex: The Fall. Messze jobb a játék mint amilyennek beállítják.
Amúgy nem tudom, tuti lesz. Mert elég sok hulladék kerül már ki a kezük közül.
Sokban nem változtat, ha vásárláson töröm a fejem úgyis átböngészem az érékeléseket. Az most lényegtelen hogy steames vagy dobozos vásárlótól származik. De mindenesetre fura gondolat hogy egyes fejlesztők veszik a fáradtságot, hogy pár tucat accountot regisztrálva értékeljék a saját játékukat...
Sőt pont a ReCore kapcsán jutott eszembe hogy már senkiben nem lehet megbízni. Lehúzzák a ReCore-t és közben 64% -os értékelése van. Panaszkodnak a töltési sebességre mert egy csávó akinek 1300 követője van youtubon azt twittelte hogy lassú... És közben meg jó pontszámokat adnak.
A NoManSky 70% -os értékelésen áll az opencritic szerint holott a steam vásárlóknak csak 35%-a elégedett a játékkal. Bár attól hogy senkinek nem tetszik még lehet jó játék.
A Jazz-t is nagyon kevesen szeretik, attól még jó zene ;)
Szóval továbbra is vásárol az ember mert szeretne újabb dolgokkal játszani. De kiváncsi vagyok, hogy lesz e még olyan válság ami bedönti a játékipart a sok szemétnek köszönhetően amit az AAA gyártók kilapátolnak az utcára.