A Steam korunk talán legnagyobb és legtöbb funkcióval rendelkező online videojátékokra specializálódott rendszere. A rengeteg különböző felhasználó és folyamatosan változó szolgáltatás olykor kiszámíthatatlan dolgokat eredményez, amiket némely esetben a Valve emberei kifogásolhatatlan módon korrigálnak, máskor viszont mellényúlnak – ez most az utóbbi esetnek tűnik.

A Steam-felhasználók videojáték értékeléseinek módját átalakító változásokat bevezető hírben olvasható felmérés alapján legalább 160 olyan játék van a felületen, amelyek pozitív értékeltségüket nagyban köszönhetik azoknak a játékosoknak, akik nem a Steamen vásárolták meg a programot, hanem a játék egy dobozos, vagy digitális példányának kulcsát aktiválták a rendszeren. Ezen értékelések között sok olyan pozitív vélemény is található, amelyek közvetve a játék fejlesztőihez köthetők, így hamis, közel sem objektív képet mutatnak a játékról, és az értékelések összeségének egyensúlyát is nagyban befolyásolják.

A Valve az ilyen „befolyásolt” értékeléseket úgy kívánja szűrni, hogy a nem Steamen vásárolt játékokról készült értékelések pontszámai nem számítanak bele az értékelések összesítésébe, így bár továbbra is olvashatóak, gyakorlatilag jelentőségüket vesztették.

Természetesen diszkrimináció az érintett felhasználóknak nem túlzottan teszik, ahogy a szűrés által (általában negatív irányba módosult) értékelésekkel rendelkező játékok készítői sem. Az vitatható, hogy mennyire igazságos a rendszer, de így a fejlesztőktől ingyen kapott kulcsokból fakadó értékelések végleg szűrésre kerültek, de sajnos nem csak azok. Viszont érhető okból, sohasem lehetne csak a hamis osztályzatokat kiszűrni, így inkább a Valve a biztos megoldás mellett döntött, ami egyes felhasználók számára kellemetlenéget okoz, de hitelesebb képet fest a játékok minőségéről.

steam-logo-alt-2.jpg