Valamikor idén júniusban fog megjelenni a State of Decay második és egyben eddigi legnagyobb letölthető tartalma, a Lifeline, melyben egy kissé feje tetejére áll a szituáció. Persze továbbra is zombikkal kell szembenéznünk és bajba került embereket megmentenünk, ám a különbség az, hogy a kalandunkat ezúttal jól felszerelve kezdjük, s ahogy haladunk, úgy válik egyre rosszabbá a helyzet.

A főszereplő ezúttal egy katona lesz, aki a bázisról kapott ellátmánnyal és támogatással igyekszik mindenkit kimenteni az új, négy négyzetkilométeres területről. A küldetések a szokásosak: mentsd meg a doktort, a civilt vagy a katonát, majd hozd vissza őt a bázisra, gyűjts élelmet és ellátmányt, valamint tartsd karban a menedékhelyedet. Mindez azonban jóval összetettebb lesz az alapjátékban látottaknál az okosabb, önállóbban viselkedő mesterséges intelligenciának, valamint az összetettebb bázismenedzselésnek köszönhetően.

A Lifeline újításai kicsiben mutatják azt, hogy milyen tervei vannak az Undead Labs csapatának, a PAX East során ugyanis elmondták: mindez még csak a kezdet, s nagy terveket dédelgetnek a jövőre nézve. Ennek kulcsa természetesen a Microsofttal kötött partneri kapcsolat. A cég alapítója, Jeff Strain szerint a Microsofttal való közvetlen munka nagy előny technológiai szempontból, de egyéb tekintetben is jól járnak, a tapasztalata szerint ugyanis a vállalat csupa lelkes emberből áll.

Mindez azt jelenti, hogy a State of Decay jó darabig még velünk marad, s talán még az is megvalósulhat, amit az Undead Labs eredetileg kitalált, vagyis az, hogy egy zombis MMOG-t tegyenek le az asztalra -- más kérdés, hogy a DayZ, a H1Z1 és az egyéb, minden bizonnyal már készülő hasonló alkotások mellett labdába tud-e rúgni a State of Decay online nagytestvére.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!