A nagy filmekkel együtt megjelenő játékok általában egy az egyben feldolgozások, vagy legalább részben kötődnek a széles vásznon látható történethez. Az idén májusban, a tizenegyedik Star Trek filmmel egy időben megjelenő D-A-C esetében azonban erről nem beszélhetünk, mert a zenén, néhány hangeffekten és a hajók külsejének hasonlóságán kívül sok közös nincs bennük. A címben szereplő rövidítés három elérhető játékmódot tartalmaz, ezek a Deathmatch, az Assault és a Conquer. Az első értelemszerűen a szokásos "mindenki mindenki ellen" mészárlás 50-es frag limittel, a másodikban el kell foglalni, majd megvédeni kijelölt területeket, míg az utolsóban a pályán elhelyezett négy pontot kell elfoglalni.

GURU Extra A hírek popupjaKét oldal közül választhatunk, vagy a Csillagflotta vagy a Romulán Birodalom színeiben szállunk szembe ellenfeleinkkel. Nagy differencia nincs köztük, a választható hajóik is lényegében egyformák. Széles választékkal az alapjátékban nem találkozhattunk, mindössze három osztály állt rendelkezésre, de azok legalább egyedi játékstílust igényelnek. A vadász kicsi és gyors, könnyen irányítható, de gyengék a pajzsai, viszont olyan fegyvere van, ami sebesen tüzel, minden irányba, így kompenzálja a sebezhetőségét. Ráadásul a pályán felvehető különböző tápok (életerő, pajzs, különféle fegyvereket felturbózó cuccok és egy, amely láthatatlanságot is ad) segítségével minimálisra lehet csökkenteni a hátrányát. A bombázó ezzel szemben lassú és csak a bombákat tudja használni, de azok cserébe nagy pusztítást visznek végbe és a pajzsai is erősek. Végül a zászlóshajó kétféleképp tud tüzelni: a fézerei minden közelkerülő ellenségre automatikusan lőnek, mi pedig a fotontorpedókat irányíthatjuk. Mivel ezt lehet talán a legerősebbnek nevezni, a pajzsa is sebzést okoz, ha nekiütköznek az ellenfelek, viszont olyan lomha, mint egy tank, az irányíthatósága ennek megfelelően nehézkes és konzolon a célzás sem volt egyszerű, de a PC-s verzióban az egérrel talán nem lesz probléma.

A Star Trek: D-A-C novemberben jön PC-re isEgyjátékos módban a gép ellen lehet gyakorolni, többjátékos vagy kooperatív módban pedig 12 ember (hat fő csapatonként) tud egyszerre egymás nyakának esni. Van egy érdekes ötlet is a játékban: mielőtt felrobban az antianyag-reaktor, ki lehet lőni egy mentőkapszulát, amit ha néhány másodpercen át tudunk úgy kormányozni, hogy ne lőjék szét, akkor a legtöbb felvett extrával együtt újraéledünk és nem kell kivárni az erre szánt normál időt -- legalább nem esünk ki a ritmusból. Az újratöltődő pajzsok és életerő ellenére nem könnyű elkerülni a reaktor kritikussá válását. A grafika látványos egy ilyen játékhoz képest, az effektek, a hajók és a pályaelemek is egész jól néznek ki. Engem a színek használata és a dizájn úgy általában egy kicsit a fejlesztők előző játékára, a RoboBlitz-re emlékeztet, ami szerintem jó dolog.

Négy negatívumról lehet beszélni: nincs történet, csak a Csillagflotta és a romulánok harcolnak egymás ellen, kevés a pálya, és a zene egy idő után ismétlődő lesz. A játékmenet egyes tesztek szerint hamar megunható, mások néhány órára kellemes kikapcsolódásnak tartják a játékot, tehát megint ránk van bízva, hogy eldöntsük, megéri-e majd letölteni. Na, nem torrentoldalakról, hanem a Steamről, ugyanis novemberben ott lesz elérhető. Ráadásul mi egy kibővített változatot kapunk - lássuk, mi lesz benne!
  • Két új hajóosztály: a Missile Corvette, ami egy afféle nehéztüzér, nagyobb lőtávolsággal, mint bármely más hajó, viszont lassabban mozog és lő, ezért közelharcban sebezhető; a Support Frigate segítségével gyógyíthatjuk csapattársainkat és a mentőkapszulákat is könnyebben ki lehet vele lőni.
  • Survival játékmód, ami pont az, amire a neve utal: hullámokban özönlenek az ellenfelek, nekünk pedig minél tovább túl kell ezt élni.
  • Egy új Assault pálya.
  • Több új felvehető táp.
  • Az Nvidia 3D Vision technológiát is támogatni fogja a játék, így akár 3D-ben is élvezhetjük a látványt!
  • És még néhány extra, amit még nem fedtek fel.

Nézzetek meg egy ízelítő- és néhány játékmenet-videót is a Star Trek D-A-C-ról:







Végül egy háromrészes végigjátszás, amiben az egyik fejlesztő beszél a játékról: bevezetés, stratégia és deathmatch tippek.