Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke is nyilatkozott, a nagy konkurens, a Microsoft bombahíre után. „Meglepő volt, nem gondoltam, hogy ez lehetséges. Nagyon sok mérnöki munka fekhet a megvalósításában. Száz játékról beszéltek. A kérdés az, hogy milyen címeket foglal a lista magában? Kicsiket? Nagyokat? Nem lehet tudni.

A Microsoft közben közvéleményt kutat, arra kíváncsi, hogy milyen játékokat akarnak a játékosok látni a fenti listán? A Red Dead Redemption vezeti a szavazást, több, mint 40 ezer vokssal, melyet a Call of Duty: Black Ops 2, és a Skyrim követ. De van itt még Fallout: New Vegas, GTA IV, Borderlands és Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 is.

És hogy mi lesz a PS4-gyel? Nekik marad a streamelős PS Now szolgáltatás, ugyanis a PS3 és PS4 hardverfelépítése annyira eltérő, hogy szinte lehetetlen megoldani a feladatot. „Soha nem mondom, hogy soha, de egyelőre nincsenek terveink.” – közölte Yoshida.

A különbség abban áll, hogy a PS3 lelke Cell processzor volt, amelyet nagyon gyors segédprocesszorok egészítettek ki, ezek voltak az SPU-k. Mára azonban a hardvergyártás iránya megváltozott, ez a technika teljesen eltér a mai CPU gyártási technológiáktól. Bár nagy valószínűséggel a PS4 magja képes lenne rá, a segédprocesszorok működését valós időben emulálni hatalmas mérnöki feladat lenne. Már a PS Now megalkotása is kemény feladat volt, és még nagyobb lenne hat darab 3,2 Ghz-es segédprocesszort egy 1,6 Ghz-es, x86-os alapon virtuálisan beizzítani.

sony-playstation-logo.jpg