Az már jó ideje közismert tény, hogy a PS4 messze elhúzott az Xbox One mellett, és nemcsak teljesítményben, de eladásokban is: míg a Sony konzolja immár cirka 8 millió eladott példánynál jár, addig az Xbox One-ról egy ideje nincs pontos adat, és a legoptimistább becslések szerint sincs belőle 4 milliónál több odakint.
A jelenség azért különös, mert az Xbox 360 és a PS3 korában pont fordított volt a kocka: a Microsoft gépéért rohantak a boltba az emberek, míg a PlayStation 3 csak 2-3 évvel a megjelenése után tudott felkúszni a létrán. A pálfordulás oka John Koller brit Sony marketingfőnök szerint viszont egyértelmű: leginkább korábban más gyártók gépeit birtokló játékosok hajlamosak PS4-et venni, és a vásárlók csak 31 százaléka hagyta ki a legutóbbi konzolgenerációt!
Koller hozzátette, hogy a Microsofttal ellentétben a Sony mindvégig a keményvonalas játékosokat célozta a reklámjaival, akiket egyébként a PR-vezér úgy jellemez, hogy nincsenek könyveik, mert nem olvasnak, de videojáték, na az mindenütt található az otthonukban -- éljenek a sztereotípiák, John! Mindenesetre tény, hogy a marketingterv bevált, a vásárlók úgy szomjazzák a PS4-et, mint Don Mattrick az egykor tényleg prominens munkapozícióját.
Koller hozzátette: meglepte a Sonyt, hogy olyan vásárlórétegek képviselői is hamar megvették a PS4-et, melyek eddig inkább a türelmükről voltak híresek. Úgy tűnik, a játékosok jó ideje szerették volna maguk mögött hagyni a maximum 720p-s felbontás korlátait.