• A Sony nem fogja a Microsoft stratégiáját követni
  • Az előfizetéses szolgáltatásával kapcsolatban
  • Továbbra is csak később kerülnek a katalógusba a belsős fejlesztésű játékok
  • Nick Maguire szerint működik ez a modell

Ugyan mind a Game Pass, mind pedig a PlayStation Plus Extra és Premium hasonló elven alapszik (havidíj ellenében egy terjedelmes, havonta új címekkel bővülő katalógus), egy különbség azért van a Sony és a Microsoft megoldása között: míg a GP tulajdonosok már a megjelenés első napján élvezhetik a cég belsős fejlesztésű címeit (melyekből az ígéretek szerint egyre több lesz a jövőben), addig a Sony masináival rendelkezők kénytelenek megvenni a vállalat aktuális nagyágyúit, amennyiben már a debütálás után bele akarják vetni magukat a kalandokba. A kékek pedig nemrég ismét megerősítették, hogy nem terveznek változtatni ezen a stratégián.

Minderről Nick Maguire, a Sony alelnöke és előfizetésekért felelős globális vezetője beszélt nemrég a GamesIndustry.biz csapatának. "Elégedettek vagyunk a stratégiánkkal, hiszen azzal, hogy a játékokat csak később rakjuk bele a szolgáltatásba, még több vásárlót tudunk elérni 12, 18, 24 hónappal a megjelenésük után" – mondta Maguire. "Azt vettük észre, hogy a felhasználók továbbra is rendkívül izgatottak egy-egy nagyobb cím miatt, így azonnal beszerzik azt, ezért is működik olyan jól ez a modell. Alkalmanként persze lehetőség nyílik arra, hogy már az első nap a katalógusba tegyünk egy-egy olyan alkotást, mint mondjuk a Stray, és az ilyen esetekre természetesen később is lehet számítani. A belsős fejlesztésű címeinket viszont a jövőben is teljes áron fogjuk megjelentetni először, mivel bevált ez a stratégia." Hiába tehát az áremelés, a PlayStation tulajdonosok továbbra is boldogan fizetnek teljes árat a first party programokért (mondjuk a többsége meg is éri a pénzét), szóval senki ne számítson arra, hogy az első nap landol a könyvtárban például a Naughty Dog következő játéka – bármi is legyen az.