Több mint háromévnyi fejlesztés áll a márciusban bemutatott Project Morpheus mögött, a Sony azonban eddig sem a GDC-n, sem pedig az E3 során nem beszélt részletesebben az Oculus Rift egyetlen komoly riválisáról, így azt gondolhatjuk, hogy az egész csak egy menő prototípus, amiből igazából nem is lesz semmi. Nos, ez nem így van, a Sony ugyanis komolyan gondolta a virtuális valóság ötletét.

Ezt a PlayStation feje, pontosabban a Sony Computer Entertainment vezérigazgatója, Andrew House mondta el egy interjúban, amit a Guardian stábjának adott. Ebben leszögezte: a cég komolyan elkötelezte megát a virtuális valóság szemüveg mellett, amivel szerintük is egy egészen újszerű élményt tudnak a játékosoknak kínálni, másrészről pedig House elmondása szerint a Project Morpheusnak tisztán látható potenciálja van a pénzszerzés terén, amit az Oculus Rift nem igazán tud elmondani magáról -- azt viszont igen, hogy csődülnek oda a fejlesztők.

Mindezek ellenére azonban a Sony nem biztos abban, hogy a Project Morpheus el tud majd jutni egy szélesebb közönséghez, de már azzal is elégedettek lesznek, ha egy új és izgalmas lehetőséggel tudják bővíteni a PlayStation-univerzumot. „Erről szól ez az egész.” -- mondta House.

project-morpheus-alt.png