Talán nem túlzás azt állítani, hogy az utóbbi években egyre több atrocitás éri a fejlesztőket, pont azok részéről, akik elméletileg szeretik a játékaikat. Ennek egyik legdurvább formája, amikor halálosan fenyegetik meg a stúdiók munkatársait, nem egy példa volt már erre a közelmúltban is, gondoljunk csak a Palworld fejlesztőire, vagy a The Last of Us Part 2 színésznőjére.
A Sony egyik fejlesztőstúdiójának munkatársa, Ramone Russel most egy interjúban világított rá, hogy a fejlesztők is csak emberek, ők is hibázhatnak. Russel szavaival:
„Minden nehéz. És ha nem csináltunk meg valamit, az azért van, mert nem jöttünk rá, hogyan lehetne jól megcsinálni. Mindent szeretnénk megcsinálni.”
„Senki sem úgy jár be a játékfejlesztők közül dolgozni, hogy bárkit felidegesítsen. Mindent meg akarunk adni a rajongóknak, de nem tudunk. Van egy megjelenési dátumunk. Véges erőforrással rendelkezünk. Szóval amikor eltévesztjük a célt, az sosem az erőfeszítés hiány miatt történik.”
„Mi is csak emberek vagyunk, ahogy mindenki más. És néha sikerül eltalálnunk a célt, néha meg nem. És amikor nem sikerül, annak sosem az az oka, hogy ne próbálkoznánk eléggé.”
Maximálisan egyetértünk Ramone szavaival, és félreértés ne essék: egy pillanatig sem arról van szó, hogy ne lehetne valamit normális keretek között kritizálni. Igenis lehet kritizálni a live-service megközelítést, lehet kritizálni a mikrotranzakciókat, vagy azokat a játékokat, amik nem sikerülnek jól. De mindezt ne s*ggfejekként tegyük, hanem azt szem előtt tartva, hogy a másik oldalon is emberek vannak, akik nem akarnak nekünk rosszat, sőt. Peace!