• Sokak elégedetlenségét váltotta ki a Gotham Knights 30 fps-re való korlátozása
  • A diskurzusba a Rocksteady egyik fejlesztője, Lee Devonand is beszállt
  • Legfőképp az Xbox Series S-et tette felelőssé, ami szerinte az egész generációt visszafogja
  • Később bocsánatot kért a megfogalmazásért

A tegnapi hír, miszerint a Gotham Knights minden konzolon 30 fps-el fog futni, érthető módon elég nagy port kavart, tekintve, hogy az új gépek megjelenésekor nem ez lett ígérve. Az elégedetlenkedő hangok jobbára a Twitteren találtak egymásra, a beszélgetésbe pedig az Arkham-játékokat készítő Rocksteady egyik vezető fejlesztője, Lee Devonand is beszált. 

Első körben elmondta, hogy a 60 fps elérése korántsem olyan egyszerű feladat, mint azt sokan gondolják, majd finoman hozzátette, hogy különösen akkor nem, ha az egyik jelengenerációs gép csak alig tud többet, mint az előző masinák. Értelemszerűen a Microsoft gyengébbik gépére, az Xbox Series S-re célzott ezzel, a hardvert később ténylegesen meg is nevezte.

Ugyanis míg a Series X egy igazi erőmű (konzolok tekintetében legalábbis mindenképp), addig a kistestvér, különösen annak GPU-ja már nem muzsikál olyan jól teljesítmény terén. Ez pedig Devonand szerint a teljes konzolgenerációt visszafogja majd, hiszen a stúdióknak mindig a leggyengébb láncszemre kell optimalizálniuk a játékaikat, a Microsoft pedig nem fogja megengedni, hogy valami megjelenjen X-re, de S-re nem. A diskurzus későbbi szakaszaiban konkrétan krumplinak (az idehaza is népszerű "potato" szlengre reflektálva) nevezte a masinát, amiért később bocsánatot is kért, sokan ugyanis jelezték, hogy képmutatás az egyik mondatban a fejlesztőket védeni, míg a másikban a hardver készítőit becsmérelni.