A Rockstar San Diegó-i stúdiójáról az ott dolgozók feleségeinek nyílt leveléből megtudtuk, hogy a cégnél szabályosan agyondolgoztatják az embereket, hiszen a napi 12 órás munkaidő egyáltalán nem megy ritkaságszámba, ahogy az sem, hogy vasárnap is munkába kell állni. Ehhez társulnak még a betartatlan ígéretek, miszerint hamarosan pihenőt kapnak, a kifizetetlen bónuszok, a megvont szabadságok, és az elmaradó betegbiztosítás. Ezek együttesen pedig azt eredményezték, hogy a munkahelyen a feszültség már olyan szintre emelkedett, hogy a dolgozók egy része a depresszió tünetei mutatta, illetve egyiküknél még öngyilkosságra való hajlam is megmutatkozott.
Azt, hogy vezetőség nem áll a helyzet magaslatán jól mutatja, hogy miután a Midnight Club fejlesztőinek egy részét elbocsátották, a megmaradt dolgozók már nem akartak a western kalandjátékon dolgozni és inkább önként távoztak. Ezek a munkások pedig, miután napvilágra került az ominózus levél, elmeséltek ezt-azt az ottani körülményekről.
Egyikük beszámolójából kiderült, hogy a Red Dead Redemption a Rockstar vezetésének hozzá nem értése következtében már hat éve készül, és ennél foga sosem fogja visszahozni a belefeccölt pénzt, egy Rockstarhoz közelálló forrás pedig erre reagálva elmondta, hogy legalább 4 millió példány kellene a profitáláshoz, de ebben még az anyahajó sem bízik, csupán azt szeretnék bizonyítani, hogy a San Diegó-i emberek is tudnak egy AAA-játékot készíteni.
A feleségek jogi lépéseket helyeztek kilátásba, ha a munkakörülmények nem változnak, a Rockstar San Diego viszont tagadta, hogy rabszolgának használnák a munkásokat, ám ezt nehéz elhinni, főleg az után, hogy ma kiderült: a Max Payne 3-at fejlesztő Rockstar Vancouver háza táján is hasonló a helyzet.
Az egyik ott dolgozó elmondása szerint a munkakörülmények egy az egyben ugyanazok, mint ami San Diegóban folyik, azzal a különbséggel, hogy náluk a játék fejlesztése egy hajszállal még inkább kilátástalan. A hónap elején ugyanis harmadszor írták újra az MP3 történetét, emiatt pedig emberünk nem sok esélyt lát arra, hogy az augusztusi megjelenésre kész legyenek (a hivatalos álláspont szerint a játék tavasszal érkezik), pedig 12-14 órás munkanapokat tartanak, gyakran a hét minden napján, természetesen prémium nélkül.
A Rockstar a legújabb vádakra még nem reagált.
Azt, hogy vezetőség nem áll a helyzet magaslatán jól mutatja, hogy miután a Midnight Club fejlesztőinek egy részét elbocsátották, a megmaradt dolgozók már nem akartak a western kalandjátékon dolgozni és inkább önként távoztak. Ezek a munkások pedig, miután napvilágra került az ominózus levél, elmeséltek ezt-azt az ottani körülményekről.
Egyikük beszámolójából kiderült, hogy a Red Dead Redemption a Rockstar vezetésének hozzá nem értése következtében már hat éve készül, és ennél foga sosem fogja visszahozni a belefeccölt pénzt, egy Rockstarhoz közelálló forrás pedig erre reagálva elmondta, hogy legalább 4 millió példány kellene a profitáláshoz, de ebben még az anyahajó sem bízik, csupán azt szeretnék bizonyítani, hogy a San Diegó-i emberek is tudnak egy AAA-játékot készíteni.
A feleségek jogi lépéseket helyeztek kilátásba, ha a munkakörülmények nem változnak, a Rockstar San Diego viszont tagadta, hogy rabszolgának használnák a munkásokat, ám ezt nehéz elhinni, főleg az után, hogy ma kiderült: a Max Payne 3-at fejlesztő Rockstar Vancouver háza táján is hasonló a helyzet.
Az egyik ott dolgozó elmondása szerint a munkakörülmények egy az egyben ugyanazok, mint ami San Diegóban folyik, azzal a különbséggel, hogy náluk a játék fejlesztése egy hajszállal még inkább kilátástalan. A hónap elején ugyanis harmadszor írták újra az MP3 történetét, emiatt pedig emberünk nem sok esélyt lát arra, hogy az augusztusi megjelenésre kész legyenek (a hivatalos álláspont szerint a játék tavasszal érkezik), pedig 12-14 órás munkanapokat tartanak, gyakran a hét minden napján, természetesen prémium nélkül.
A Rockstar a legújabb vádakra még nem reagált.
Nem ez az első náluk...
Viszont ilyen körülmények között illene a normális fizetés (persze hol mi minősül annak?).
Ami pedig a játékipart illeti, sajnos ez van: egy-egy játék fejlesztése súlyos milliókat emészt fel, egyre kevesebb indie-fejlesztő akad, aki még labdába képes rúgni a nagyok mellett. Milliárdos iparág lett a garázsfejlesztésekből, egyszerűen kinőtte a korábbi kereteit, nem megy úgy tovább. A Max Payne esetében pedig csak akkor derül ki, hogy szerencsés döntés volt-e a dizájnváltás, ha végre kint lesz a játék: látatlanban elítélni valamit, csak mert a korábbi részek más irányvonalat követtek...?
Engem egyébként a RDR jobban érdekel, de bármennyire is ígéretes a játék, kétlem, hogy elmenne belőle négy millió.
Bár azt nem értem minek olyan projekten dolgozni,ami biztos hogy nem hozza majd vissza a megfelelő mennyiségű pénzt....
A Max Payne 3 helyzete pedig tényleg elég húzós, ha igazat beszélnek a népek vele kapcsolatban...
A "köcsög orvosok" közül nem mindenki egy "köcsög orvos". Én egyszer hallottam ismerősömtől történetet (nem egy gazdag család, átlagosak, normál megélhetési fizetés) adtak hálapénzt 15 ezer forintot, mert hát azért annyit hagyni kell, hogy meg is élhessenek, az orvos meg beszólt nekik: "Ezt inkább adják az ápolóknak" <-- Hát az ilyeneket marhára fel tudnám rúgni.
És hogy ne legyen annyira OFF, itt egy kis ON:
Most akkor tényleg, mikor is lesz Max Payne?!
12 órát dolgoztam konyhán, mosogatónak voltam felvéve, de minden szart velem csináltattak meg, és a túlóra lapomon egyesével írtam fel minden nap az órákat amit az a székben trónoló f*asz a 20 ezres Parker tollával x-elgetett ki. Akkor milyen túlóra kifizetésről beszélünk???
Egy dolog van amiért azóta sem tudok megbocsátani a Rockstarnak, még pedig a Manhunt-nak elnevezett kacatért, ami olyan nagyon rettenetes nem lett, de jóval alább hagyta a Rockstartól elvárható szintet, és már egy félóra elteltével untam, de csak azért is végigjátszottam még ha majdnem elis aludtam a 90%-át.
Azért nem hinném, hogy rosszabb körülmények között vannak mint mi Magyarok.
Értem ezalatt azt, hogy ott elég jók a munka lehetőségek mert ott nem csak arra van lehetőség, hogy ha kirúgnak/felmondasz elmenj köműves mellé amíg nincs más meló lehetőség.
"12-14 órás munkanapok" magam is 12 órában dolgozok és NEM NEM FIZETIK MEG, hogy 60-90 kg-os cuccokat pakolok 12 órában mert ehhez mérve a fizetés egy vicc.
"Természetesen prémium nélkül" dolgozok én is és, nem szólhatok egy szót se mert ha ezt a szót kiejtem akkor a vezetőség erre mondja azt, hogy: nem vagy pótólhatatlan, bármikor mehetsz és más örülni fog a minimálbéres napi 12 órás munkának.
A gond az, hogy igazuk van mert hegyekben állnak magyarországon minden munkahelyen az önéletrajzok.
A legnagyobb röhely az, hogy a nyugdíjasok többet kapnak havonta mint Én pedig nekik már megvan mindenük (ház,autó,stb.) nem bántani akarom Őket mert ez nem az Ő hibájuk csak idejutottunk és ez így nincs jól. Arra akarok kijukadni,hogy nálunk a legtöbb munkahely ilyen és ez náluk meg egész új.
A nagy amerikának egy kis magyarországi körülmények és máris felháborodnak mert ez egészen új nekik.
A válság meg nem tavaly volt hanem csak most kezdődik majd és ezt nem a Rockstar fogja megérezni hanem Mi.
Lehet sokat OFFoltam de ez most kijött belőlem.
Szüleim nevében köszönöm ezt a remek kijelentést