A Blackwell architektúrával készült GPU-k csúcsmodelljére, vagyis a GeForce RTX 5090-re nem kevesebb, mint 1999 dolláros árcédulát ragasztott az Nvidia, ami barátok között szólva is meglehetősen soknak mondható – bár az RTX 4090 árából kiindulva annyira azért nem meglepő, hogy egy kisebb vagyont kell kifizetni a legújabb technológiai ugrásért. Az RTX 50-es kártyákat már elkezdték mémelni, viszont most az Nvidia megerősítette, hogy ha valamiben igazán ott lesznek ezek a GPU-k, akkor az a bekapcsolt ray-tracing.

rtx-5090-performance-native-ray-tracing-without-dlss4.jpg

(Forrás: Tech4Gamers)

Sajnos az egyetlen tesztelt és bemutatott játék ezen vizsgálat során a Resident Evil 4 Remake volt, úgyhogy komolyabb következtetéseket még nem lehet levonni, viszont az már ebből is kiderült, hogy natív ray-tracing mellett az RTX 5090 akár 30%-os teljesítménynövekedést is képes produkálni az RTX 4090-hez képest – méghozzá a varázslatos AI-felskálázó technológia, a DLSS bekapcsolása nélkül. Az Nvidia által közzétett grafikonok alapján – továbbra is kizárólag a Resi 4-et nézve – a 32 GB-os RTX 5090 +30%-ot hoz az RTX 4090-hez képest (DLSS nélkül), a 16 GB-s RTX 5080 +15%-ot az RTX 4080-hoz képest (DLSS nélkül), a 16 GB-os RTX 5070 Ti +20%-ot az RTX 4070 Ti-hez képest (DLSS nélkül) és a 12 GB-os RTX 5070 pedig 20%-ot az RTX 4070-hez képest, szintén DLSS nélkül. Az eredmények alapján az RTX 50-es széria lehet az első olyan GPU-generáció, amely a fullos ray-tracinget relatíve magas FPS-sel kiszolgálhatja, ami egy szép nagy ugrás lenne a PC-s játékok szempontjából.