• 30 millió euróból készült a Control
  • Ez nem kiemelkedően sok, emiatt az eladásokkal is elégedettek

Amikor egy játék sikeréről beszélünk, akkor elsőre mindenkinek az eladások ugranak be, pedig fontos a többi tényező is - legyen szó a játék árcédulájáról vagy éppen a fejlesztési költségekről. Utóbbiakról persze ritkán esik szó, általában üzleti titokként kezelik őket, a Remedy azonban most volt olyan kedves, és elárulta, mennyi az annyi: a Control közel 30 millió euróból készült, három éven keresztül.

a-remedy-elarulta-mennyibe-kerult-a-control-elkeszitese.jpg

Kontextusba helyezve: ez nem számít kifejezetten komoly összegnek, a nagy kiadók AAA-játékai ennél jóval komolyabb büdzséből készülnek. Éppen ezért a Remedy az eladásokkal is elégedett - annak ellenére, hogy azért nincs ott a játék az eladási listák élén.

"Nincs szükségünk olyan hatalmas eladásokra, mint sok más játéknak, ami nagyobb költségvetésből készült. Emiatt - hiába nem produkáltunk kiemelkedő toplistás helyezéseket - jó pozícióban vagyunk, stabil eladásokkal. Mindig a hosszú távot nézzük" - mondta a Remedy vezérigazgatója, Tero Virtala a GamesIndustry-nak.

Virtala hozzátette azt is, hogy manapság már sokkal kevésbé múlik egy-egy játék sikere azon, hogy mennyire fogy jól a megjelenés hetében, a digitális disztribúció ugyanis jelentősen kitolta a játékok eladási élettartamát. A vezérigazgató szerint ők is rengeteget köszönhetnek a játékosok "szájhagyományának", egyediségével és minőségével a Control olyanokhoz is eljutott, akik kezdetben nem feltétlenül figyeltek fel rá.

A Control hosszú távú sikerét egyébként a közelgő DLC-k is segíthetik, hiszen jövőre két sztori kiegészítő is érkezik a játékhoz, melyek biztosan felkeltik majd újból az érdeklődést. Az első hónapban közel 18 millió eurót hozott a konyhára a játék, úgyhogy szükség is lesz a jó hosszú távú teljesítményre, hogy valóban nyereségesnek bizonyuljon a projekt.