
A nemrég megrendezett San Franciscó-i MI6 Játék Marketing Konferencián látott napvilágot az a meglepő kimutatás, amely szerint a Sony kis marokkonzolja, a PSP, valamint az iPhone tulajok sokkal több címet vásároltak tavaly, mint bármilyen más platform tulajdonosai. Az iPhone-ra vásárolt átlag játékmennyiség 4.57, míg Sony PSP-re ez a szám 4.12 volt, ezzel mindketten alaposan lehagyták a konkurenciát: a PS3-nál ez 3.99, a Microsoft Xbox 360-nál pedig mindössze 3.55. Az iPhone tulajok emellett más általuk birtokolt géptípusra is szívesebben vásárolnak játékot, mint azok a megkérdezettek, akiknek nincs iPhone-juk.

Arról is megkérdeztek a felmérésben a játékosokat, hogy milyen szempontok alapján vásárolnak leginkább. A legtöbben a „jó ár” kategóriát jelölték (72%), ami bizony azt is jelzi, hogy a videojáték még mindig költséges mulatságnak számít a vásárlók szemében. A másik legnépszerűbb vásárlási faktorként a megkérdezettek a kipróbálható demóverzió meglétét jelölték meg. Érdekes válasz számunkra az is, hogy sokkal fontosabb befolyásoló szempont a vásárló számára, hogy lássa a játék dobozát egy üzletben (50%), minthogy elolvassa az online és nyomtatott sajtó elemzéseit, kritikáit (42%).
A közvélemény-kutatást az E-Poll Research nevű cég végezte el még februárban, és 1000 játékost használtak fel mintának.
Azért az durva, hogy már az iPhone is egy kisebb konzolnak számít.
egyébként nem túl nagy dolog, hisz ha belegondolok, most én is úgy választok mobilt, hogy tudjak rá játékokat venni, amik érdekesek