Azt eddigi is tudtuk, hogy a Naughty Dog Uncharted-sorozatának májusban bemutatkozó epizódja, A Thief’s End gyönyörűen fest majd a tévéképernyőkön, ám a játék legfrissebb fejlesztői videójából kiderült, hogy a programozók valami elképesztő részletességgel alkották meg Nathan Drake aktuális kalandját.
Az első újgenerációs konzolra megjelenő epizód esetében a csapat igyekezett a Sony masinájában rejlő erőforrásokat maximálisan kihasználni, hogy minden elemében tökéletesre csiszolt programot nyújthassanak át a rajongóknak. Ehhez pedig olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a vezethető járművek kerekeinek úttartása, vagy éppen piacon elgázolt bódékból szerteguruló gyümölcsök fizikája. Persze a fejlesztők nem vesztek el a részletekben, hanem magát a játékmenetet is megreformálták, ami ezúttal sokkal nagyobb szabadságot garantál a játékosok számára, mint eddig valaha. Ilyen újdonság lesz például a kötél használata, mellyel nem csak az elérhetetlennek tűnő helyekre juthat el Nathan, hanem bizony a harcok során is bevetheti váratlan támadások véghezviteléhez. Ami a harcokat illeti, az ND sokat átemelt másik sikerjátékából, a The Last of Us-ból A Thief’s End-be, példának okáért a lopakodás nagy hangsúlyt kap ezúttal, vagyis nem kel feltétlenül összeakasztanunk a bajszot minden egyes őrrel, vagy ellenféllel, hanem ügyesen elsurranhatunk mellettük.
Eközben persze az animációkért felelős munkatársak sem lazsáltak, és teljesen átdolgozták az Uncharted-széria egyik központi játékmenet elemét, a mászást. Natahant az új részben elképesztő precizitással irányíthatjuk a megmászható falakon, sziklákon, az analóg karokkal mindkét kezét oda pozícionálhatjuk, ahová csak szeretnénk. De ha éppen egy mozgó járműre mászunk fel kedvenc kincsvadászunkkal, akkor ne lepődjünk meg, ha az autó egy kicsit megbillen Nathan súlya alatt, ugyanis a karakter és a környezet interakciójára, fizikai hatásaira is roppant mód odafigyeltek a szakemberek.
Persze nem csak a főszereplőre koncentrált a Naughty Dog, a mesterséges intelligencia is minden eddiginél okosabbá vált. Az ellenfelek már nem előre szkriptelt jelenetek szerint mozognak a pályán, hanem maguk döntik el, hogy miként próbálják nyakon csípni hősünket. Így nem rohannak majd bele eszetlenül a gépfegyvertűzbe, hanem kiválasztják a legmegfelelőbb, fedezékekkel határol útvonalat a támadáshoz. Mit tehetnék még hozzá ehhez? Talán csak annyit, hogy tűkön ülve várjuk a premiert.
Én meg remélem azt Te látod be, hogy a konzolok diktálják a fejlődés ütemét. Elég ha megnézed az elmúlt generációkat… (Ne a C64-ből indulj ki :) ) Bírom, amikor a pc-t egységes platformként próbáljátok beállítani. “pc-n 4k 120fps, meg, hogy ott alap a 1080p 60fps….” Háát rohadtul nem. :) BIZONYOS számíógéppel, BIZONYOS harverek birtokában, MEGFELELŐEN karbantartott os-el, LEGFRISSEBB driverekkel, NORMÁLISAN OPTIMALIZÁLT és MEGÍRT - BIZONYOS játékok esetében…stb - nagyobb felbontást és képfrissítést tudnak, mint a konzol verziók. Abban az esetben, ha EGY is hiányzik a képlet NEM működik. Ez úgy értendő, hogy ha pl az nvidia még nem hozta ki a teszem azt… 4.16785-es driverét, akkor nem fog elindulni a game, hiába a high end brutál pc… Egy 100 rongy körüli pc meg alacsonyabb teljesítményt nyújt a konzoloknál. Na EZÉRT ne kezeljük egységesként a pc-t! Ne általánosítsunk, mert ott nincs olyan. Konzolnál mondhatod, hogy xy játék tudja a 1080p/900p 60/30fps-t, pc-n NEM Ezt kellene tudatosítani itt mindenkiben, mert mindenki írja, hogy a pc tökéletes platform. Csak aztán jönnek a hírek, (a valóság) hogy semmi nem működik: minden Bugos, szarul optimalizált, Akadozik. pfff jah 4k meg 100 fps…. Hogyne!!! Kezdkük azzal, hogy alig van játék, ami támogatja a 4k-t…. A többibe meg bele se menjünk! ;)
Emlékszem, amikor 2007-ben azt nyilatkozta a ND, hogy az uncharted maximálisan kihasználja a ps3-at… Aztán tudod mikor mondták még ezt? 2009-ben, amikor is megjelent a második rész… És később mi történt? Elkészítették az uncharted 3-at és végül a last of us-t… Nem találod ki?: Ezek is maximálisan kihasználták :) (közbe volt még pár god of war…) Na most, tedd egymás mellé ezeket a játékokat; és próbálj meg elvonatkoztatni CSAK EGY PERCRE a hardvertől. Nem olyan szép példa mint a c64? Nekem úgy tűnik, mintha az uncharted1 és a last of us nem egy generáció játékai lennének… Kezded érteni?
A pc-s tábor ezzel szemben már 2008-ban harsogta, hogy vége a konzoloknak, mert 1080p…Utána évről-évre jött az, hogy a konzolok miatt nem fejlődik az ipar… Annyira elképzelhetetlen számodra, hogy most is ez lesz? Nem kísértetiesen hasonló a helyzet? 2008: 2-3 éves konzolok. Most 2016: 2-3 éves konzolok… Akkor mi is volt? A 720p-t erőltették. Aztán hagyták a francba a felbontást és elkeztek normális játékokat csinálni. Itt is erre számítok, ha vége ennek full hd/élsimítás/60fps marhaságnak és a tartalékot arra használják, hogy normális grafikát/efekteket/Ai-t írjanak lesznek itt még jó játékok…
Ó igen, a microsoft! Azok bolondok, nem lepődök meg semmin. A windows-t is elcseszték, a konzoljukat is elfogják. Őn rossz úton járnak, ha nem egységes hardverként kezelik. Ha kihoznak egy másik erősebb xbox-ot, akkor előfordulhat, hogy később az újabb játékok csak azon futnak és megszivatják a régebbi a tulajokat. Brutál aljas húzás! Másrészt ha a sony is új konzolt hoz ki és nem pedig vr eszközhöz fejleszt kiegészítőt, akkor én el is adom a mostani ps4-em és hagyom a videojátékokat a francba - Esetleg megvárom a generáció végét, és akkor összerakok egy olcsó pc-t hogy végigjátszam ami kimaradt. :D
Szóval a mai konzolok nem fogják 8-9 évig húzni, vagy nem fogja tartani a lépést a grafikával.
Egy régi cikk
(Csak halkan jegyzem meg hogy ha tényleg megtalálták a törhetetlen védelmet, növelni fogja a PC-s játékok eladását ami erősíti a PC-s piacot. És lesznek olyan stúdiók akik nem biztos hogy optimalizálni fognak konzolra.)
És a C64-et mint pozitív példát hoztam fel, hatalmas tartalékok voltak abban a kis gépben. És a PS4-ben is több van még szerintem.
És tény hogy PC-re jó úgy ahogy van nem optimalizálnak, csak erősebb hardware kell hozzá, lásd Batman fiaskó.
De lásd az XBox afelé megy hogy kompatibilis legyen a Windows-al, én nem tartom kizártnak hogy ők akár 3 évente újabb hardware-t dobjanak a piacra hisz mi gátolja őket ebben?
“Manapság nem szokás optimalizálni?”
Pc-n nem nagyon… Mindig, minden konzolra optimalizáltak. Ha egy kötött hardverre úgy írnak meg egy szoftvert, hogy az normálisan fut, az már optimalizálás. Mivel magyarázod, hogy egy elavult konzolon elindulnak a legújabb játékok?
“Manapság nem szokott egy platform annyi ideig létezni…”
Miért, mert a wii-u nem lett sikeres? Utolsó c64? ööö ps1, xbox, ps2…
ps3: 2006-2014 8 év
xbox360 2005-2014 9 év
A mostani konzolok még nagyon fiatalok, hova rohansz?…
Minden amit írtál, pc-re vonatkozik. A teknológia fejlődik, te meg vehetsz új alkatrészeket, hogy játsz. Pont ezért nem is lesz ebből optimalizálás…