Július végén számoltunk be arról, hogy az Xbox részleg hardveres eladásai 42%-kal csökkentek az előző évhez képest, a negyedik negyedévet tekintve pedig szintén jelentős, 31%-os visszaesés tapasztalható, így a Microsoft nem igazán lehet elégedett az elért eredményekkel. Videójátékos fronton szerencsére egészen más a helyzet (hála az Activision Blizzard felvásárlásának), ám a tendencia láttán elég nehéz nem észrevenni, hogy sajnos nem annyira kelendőek a zöldek masinái, hiába próbálkozik a cég új modellekkel.
És hogy miért is hozakodtunk elő ezzel a felvezetéssel? Nos, a 2023-as PlayStation Showcase-en bemutatott soulslike, a meglehetősen ígéretesnek tűnő Phantom Blade Zero egyik fejlesztője a nemrég tartott ChinaJoy során nemes egyszerűséggel feleslegesnek nevezte az Xboxot, ami enyhén szólva sem egy dicsérő kijelentés. „Senkinek sincs szüksége erre a platformra” – válaszolta az S-GAME nevét elhallgató alkalmazottja arra a kérdésre, hogy mi a helyzet a Phantom Blade Zero platformjaival. Később azt is kifejtette a meglehetősen szókimondó kolléga, hogy Ázsiában egyáltalán nem népszerű a Microsoft masinája, a techóriás pedig rendkívül megnehezítette az Xbox Series X|S-re történő fejlesztést azzal, hogy "egy nagyon túlterhelt ökoszisztémát" hozott létre.
Időközben aztán maga a játékot fejlesztő S-GAME is megszólalt az ügyben, a csapat az alábbi nyilatkozattal határolódott el a névtelen munkatárs véleményétől:
„Nemrégiben észrevettük, hogy egyes médiaorgánumok azt állították, hogy interjút készítettek az S-GAME egy meg nem nevezett fejlesztőjével a ChinaJoy során, aki úgy tűnik, tett néhány kijelentést a Phantom Blade Zero megjelenési platformjaival és a stratégiánkkal kapcsolatban. Szeretnénk tisztázni, hogy ezek az állítólagos kijelentések nem képviselik az S-GAME értékeit vagy kultúráját, mivel hiszünk abban, hogy játékunkat mindenki számára elérhetővé tesszük, éppen ezért nem zártunk ki semmilyen platformot a Phantom Blade Zerót illetően. Fejlesztői és kiadói fronton is keményen dolgozunk azon, hogy minél több ember élvezhesse játékunkat a megjelenés után, valamint persze jövőben is. Csapatunk már alig várja, hogy új frissítéseket osszon meg a világgal, és izgatottak vagyunk a demo miatt is, amit az ebben a hónapban megrendezésre kerülő Gamescomon lehet majd kipróbálni!”
Az S-GAME tehát jól láthatóan nem osztja az anonimitásba burkolózott kolléga nézeteit, így senkinek sem kell attól tartania, hogy kimarad a soulslike kínálta élményekből, mindenesetre kíváncsiak lennénk arra, hogy vajon hány fejlesztő gondolja még ugyanezt az Xbox konzolokkal (pláne a Series S-sel) kapcsolatban.