• Rendkívül sikeres a Payday 3
  • A Starbreeze Studios játéka két hét alatt visszahozta a gyártási költségeket
  • Ez azonban még nem elég az üdvösséghez
  • Mivel egy live service címnek hosszú távon is népszerűnek kell maradnia

Manapság eléggé ritkaságszámba megy (pláne PC-n), ha egy játék relatíve jó állapotban jelenik meg, ám fontos különbség van aközött, hogy valami "csak" javításra szorul, vagy épp ténylegesen játszhatatlan. A szeptember 21-én berobbant Payday 3 sajnos az utóbbi táborba tartozik (vagy legalábbis tartozott), mivel a kezdeti bejelentkezési gondok után a szerverek adták meg magukat a játékosszám láttán, és mivel offline móka ugyebár nincs, sokan nem igazán tudták élvezni a kooperatív bankrablósdit. A nehézségek ellenére azonban eléggé úgy fest, hogy elegendőnek bizonyult a marketing (na meg persze a Payday 2 népszerűsége), a munkálatokat végző Starbreeze Studios és a Deep Silvert birtokló Embracer Group ugyanis bejelentette, hogy a lövölde mindössze két hét alatt visszahozta a fejlesztési költségeit, tehát már október elejére nullszaldós lett a produkció.

A döcögős start és a meglehetősen közepes értékelések (67 ponton áll Metacritic-en a PC-s verzió) fényében eléggé meglepő ez a fejlemény  olyannyira, hogy még a stúdió vezérigazgatója, Tobias Sjögren is elismerte: az eladások messze meghaladták az elvárásokat. Hozzátette ugyanakkor, hogy a hibák és a szerverekkel kapcsolatos problémák miatt hamar csökkenni kezdett a program iránti érdeklődés, és végső soron ez az, ami igazán számít, hiszen egy live service címről beszélünk, tehát az erős kezdés önmagában véve még elég kevés az üdvösséghez. Ez pedig különösen igaz a Payday 3 esetében, mivel a játékosok finoman szólva sem elégedettek a csapat kommunikációjával, így hiába jelent meg november elején az 1.0.1-es javítás, elég nehéz lesz meggyőzni azokat a felhasználókat, akik már elfordultak az FPS-től.