Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a brit illetőségű Advertising Standards Authority (ASA) vizsgálatot indított a No Man's Sky áruházi oldalait ért panaszok miatt, nem sokkal ezután a Valve is felhívta a fejlesztők figyelmét, hogy csak a játékot reprezentáló képek kerüljenek az áruházba. Az ASA döntése értelmében, miszerint a No Man's Sky áruházi oldalai (Steam és Playstation Store egyaránt) nem vezetik félre a játékosokat, változatlanul maradhatnak az ott szereplő képek, videók, illetve a szöveges leírás is. A 23 beérkezett panasz többek között a videókon látható állatok viselkedését, az eposzi űrcsatákat és az űrhajók viselkedését hiányolta a megjelent verzióból, továbbá a szerintük képek sem a valóságot tükrözik. Az ASA eredetileg a Valve felelősségét is vizsgálta, de mivel nem ők kezelik az egyes termékek áruházi felületét, hanem a kiadó vagy a fejlesztő, így a Hello Games kényszerült védekezésre.

Mi csak kivonatoljuk, de angolul értő olvasónk kedvéért itt van a teljes vizsgálati anyag is. Röviden összefoglalva tehát, a védekezés a No Man's Sky procedurális mivolta köré épült, hiszen a játék felépítéséből adódóan kicsi az esélye annak, hogy bárki is a videókban látott helyszínekkel találkozik, és ez úgy tűnik meggyőzte az ASA-t. A felhasználói felület és a célzás körüli változtatások pedig a vásárlásnál nem meghatározó tényezők a hatóság szerint.

A Hello Games ellátta a hatóságot a No Man's Sky egy kópiájával és több órányi vágatlan anyaggal, melyen a kritizált épületekhez hasonló objektumok és a hiányolt, saját elmondásuk szerint ritkán előforduló űrcsaták is láthatóak. Bár egy sziklaalakzat alatt sem lehet átrepülni, az ASA ítélete szerint „ez csak egy rövid szekvencia egy nagyobb egészből, és az egész reklám kontextusában tekintve nem tartjuk valószínűnek, hogy félrevezető lenne.” - hasonló véleménnyel voltak egyébként a hatalmas rinocérosz-szerű szörnyről is, mely fákat döntögetve támad a játékosra.

A grafikát illetően azt állapították meg, hogy mivel a képminőség a felhasználó számítógépe teljesítményének a függvénye, illetve a rendelkezésükre bocsájtott anyagok alapján a játék az áruházban feltüntetett képeknél szebbet is tud mutatni, így az ezt érintő panaszok érvénytelenek. Hasonlóan a töltőképernyőnek is felfogható „hiperugrás” hossza is a felhasználó gépétől függ, ugyanakkor a játékmenetbe tökéletesen illeszkedik, nem szakítja meg azt, így nem tekinthető a szó szoros értelmében vett töltőképernyőnek.

A fő panaszos AzzerUK természetesen csalódott, és nem hagyja annyiban a dolgot, levélben fordul Sir Hayden Phillipshez, az ASA független ellenőréhez.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!