Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a brit illetőségű Advertising Standards Authority (ASA) vizsgálatot indított a No Man's Sky áruházi oldalait ért panaszok miatt, nem sokkal ezután a Valve is felhívta a fejlesztők figyelmét, hogy csak a játékot reprezentáló képek kerüljenek az áruházba. Az ASA döntése értelmében, miszerint a No Man's Sky áruházi oldalai (Steam és Playstation Store egyaránt) nem vezetik félre a játékosokat, változatlanul maradhatnak az ott szereplő képek, videók, illetve a szöveges leírás is. A 23 beérkezett panasz többek között a videókon látható állatok viselkedését, az eposzi űrcsatákat és az űrhajók viselkedését hiányolta a megjelent verzióból, továbbá a szerintük képek sem a valóságot tükrözik. Az ASA eredetileg a Valve felelősségét is vizsgálta, de mivel nem ők kezelik az egyes termékek áruházi felületét, hanem a kiadó vagy a fejlesztő, így a Hello Games kényszerült védekezésre.
Mi csak kivonatoljuk, de angolul értő olvasónk kedvéért itt van a teljes vizsgálati anyag is. Röviden összefoglalva tehát, a védekezés a No Man's Sky procedurális mivolta köré épült, hiszen a játék felépítéséből adódóan kicsi az esélye annak, hogy bárki is a videókban látott helyszínekkel találkozik, és ez úgy tűnik meggyőzte az ASA-t. A felhasználói felület és a célzás körüli változtatások pedig a vásárlásnál nem meghatározó tényezők a hatóság szerint.
A Hello Games ellátta a hatóságot a No Man's Sky egy kópiájával és több órányi vágatlan anyaggal, melyen a kritizált épületekhez hasonló objektumok és a hiányolt, saját elmondásuk szerint ritkán előforduló űrcsaták is láthatóak. Bár egy sziklaalakzat alatt sem lehet átrepülni, az ASA ítélete szerint „ez csak egy rövid szekvencia egy nagyobb egészből, és az egész reklám kontextusában tekintve nem tartjuk valószínűnek, hogy félrevezető lenne.” - hasonló véleménnyel voltak egyébként a hatalmas rinocérosz-szerű szörnyről is, mely fákat döntögetve támad a játékosra.
A grafikát illetően azt állapították meg, hogy mivel a képminőség a felhasználó számítógépe teljesítményének a függvénye, illetve a rendelkezésükre bocsájtott anyagok alapján a játék az áruházban feltüntetett képeknél szebbet is tud mutatni, így az ezt érintő panaszok érvénytelenek. Hasonlóan a töltőképernyőnek is felfogható „hiperugrás” hossza is a felhasználó gépétől függ, ugyanakkor a játékmenetbe tökéletesen illeszkedik, nem szakítja meg azt, így nem tekinthető a szó szoros értelmében vett töltőképernyőnek.
A fő panaszos AzzerUK természetesen csalódott, és nem hagyja annyiban a dolgot, levélben fordul Sir Hayden Phillipshez, az ASA független ellenőréhez.
Amit ígérhetek:
- Grafika ami belefér... A fentebb olvasható indoklás szerint ugyanis reklámozhatom akár a Minecraftot is fotórealisztikus videóval.
- Random generált tartalom... Mert amíg akár csak 1% eséllyel a valós játékban is feltűnhet az nem hamis... Hiába nem látja senki soha...
- Közvetlenül játékmenetet NEM érintő dolgok... Ugye senkit se érdekeljen a beígért autós rész, ha a játék nem arról szól.
- Töltőképernyő amennyi belefér... Csak ki kell találni egy minijátékot vagy megoldást ami "láthatatlanul belesimítja" a játékba. Szóval teljesen jó ha az "egyszerre betöltött világ" meg van szakítva néhány kilóméteres alagúttal.
- Jól hangzó lehetőségek amik csak közvetetten jelennek meg... Mert milyen jól hangzik, hogy "több frakció küzd a várak birtoklásáér" mikor valójában arról van szó hogy mindegyik reprezentálva van egy egy helyben ücsörgő NPC által valahol a világban.
A lényeg a lényeg... A piachatóság ismét megmutatta mennyire belesz*rik az emberek problémáiba, abban a félelemben hogy valamikor esetleg a döntésüknek majd következménye lesz... Nem tudom ezek után mekkora balhé szükséges, hogy ezt a beteg rendszert kimozdítsa a kettős mércéjéből...
HAHAHA!
Szóval, ahogy Taszi is írta, ha olyan ritkák az epic űrcsaták és az olyan bolygók, mint amik a képen szerepelnek, akkor szinte lehetetlen őket videóra rögzíteni, még külön-külön is.
Ebben az esetben felmerül a kérdés, hogy véletlenül nem-e egy előre legenerált bolygót, csatát látunk? Ha a válasz igen (márpedig igen), akkor az én józan eszem szerint ez így nem hiteles, mert nem a játékmechanikát tükrözik a képek.
Azonban, ez mind nem probléma, mert ők csak a legjobb fényben akarják feltüntetni magukat.
Nincs több kérdésem!
Hadoválnak össze vissza, és mindenféle terv nélkül fejlesztenek és turkálják a játékot mint egy Early Access játék fejlesztői. Akkor miért nem tudják azt mondani hogy ez egy Early játék ami még össze vissza fog változni.
Fejlesztve a kommunikációjukon megköszönhetnék a pali madaraknak az elővásárlást és fejleszthetnék a játékot abba az irányba amit vártak tőlük, és nem olyan tartalmakat kreálnak amiről szó sem volt, és igény sem volt rá. Még a végén a felfedezős űrszimulátórból egy építgetős Minecraft lesz ahol a világok között teleportal közlekedünk. Köszönjük.