Chris Lewis, a Microsoft európai feje a Eurogamernek beszélt cége üzletpolitikájáról. Chris szerint szó sincs róla, hogy a Microsoft elfeledkezne az exkluzív tartalmakról, sőt, a DLC-kkel együtt ezek a konzol legkritikusabb pontjai. Mindössze más irányból közelítik a kérdést, hogy eredetiek lehessenek a konkurenciával szemben.

A Microsoftnak fontosak az exkluzív DLC-k

"Nagyon fontos mindkettő. Ami a DLC-ket illeti, eztán is igyekszünk támogatni az exkluzív játékainkat, mint a Gears of War vagy a Forza Motorsport. Abban is biztosak vagyunk, hogy a multiplatform játékok Xboxon nyújtják a legnagyobb élményt. Jó példa erre a Call of Duty remek szereplése. A Live a mi cégünk levegője, körbeleng bennünket. Az Xbox Live egyszerűen többet nyújt a játékosoknak, mint a konkurens platformok. Újabb jó példa a FIFA. Nálunk, Európában a foci egy vallás. Célunk, hogy jobban teljesítsük az elvárásokat Xboxon az Xbox Live kihasználásával. Szóval igen, fontos az exkluzív IP. Fogtok még ilyet látni a jövőben, ahogy az EA-jel és az Activisonnel is szorosabb viszonyt ápolunk majd: egyre több olyan dolgot tesznek majd a játékaikba, ami a többi platformon a Live nemléte miatt egyszerűen lehetetlen."

Lefordítva ez nagyjából annyit tesz, hogy míg a konkurencia saját AAA-címeket fejleszt, addig a Microsoft a nagy multiplatform játékokra próbál lecsapni, hogy exkluzív letölthető tartalmakkal és az Xbox Live -- bevallhatóan -- remek tulajdonságaival érvényesüljön a piacon. A vállalat tehát másfajta háborút folytat, mint ellenfelei, s mint az látható, ügyesen csinálja. Már csak az a kérdés, hogy ezzel a cég saját rajongói bázisa is elégedett-e, hisz a Gears of War 3-on és a Forza 4-en kívül csak kinectes exkluzívokra lehet számítani 2011-ben.