Chris Lewis, a Microsoft európai feje a Eurogamernek beszélt cége üzletpolitikájáról. Chris szerint szó sincs róla, hogy a Microsoft elfeledkezne az exkluzív tartalmakról, sőt, a DLC-kkel együtt ezek a konzol legkritikusabb pontjai. Mindössze más irányból közelítik a kérdést, hogy eredetiek lehessenek a konkurenciával szemben.
"Nagyon fontos mindkettő. Ami a DLC-ket illeti, eztán is igyekszünk támogatni az exkluzív játékainkat, mint a Gears of War vagy a Forza Motorsport. Abban is biztosak vagyunk, hogy a multiplatform játékok Xboxon nyújtják a legnagyobb élményt. Jó példa erre a Call of Duty remek szereplése. A Live a mi cégünk levegője, körbeleng bennünket. Az Xbox Live egyszerűen többet nyújt a játékosoknak, mint a konkurens platformok. Újabb jó példa a FIFA. Nálunk, Európában a foci egy vallás. Célunk, hogy jobban teljesítsük az elvárásokat Xboxon az Xbox Live kihasználásával. Szóval igen, fontos az exkluzív IP. Fogtok még ilyet látni a jövőben, ahogy az EA-jel és az Activisonnel is szorosabb viszonyt ápolunk majd: egyre több olyan dolgot tesznek majd a játékaikba, ami a többi platformon a Live nemléte miatt egyszerűen lehetetlen."
Lefordítva ez nagyjából annyit tesz, hogy míg a konkurencia saját AAA-címeket fejleszt, addig a Microsoft a nagy multiplatform játékokra próbál lecsapni, hogy exkluzív letölthető tartalmakkal és az Xbox Live -- bevallhatóan -- remek tulajdonságaival érvényesüljön a piacon. A vállalat tehát másfajta háborút folytat, mint ellenfelei, s mint az látható, ügyesen csinálja. Már csak az a kérdés, hogy ezzel a cég saját rajongói bázisa is elégedett-e, hisz a Gears of War 3-on és a Forza 4-en kívül csak kinectes exkluzívokra lehet számítani 2011-ben.
![A Microsoftnak fontosak az exkluzív DLC-k A Microsoftnak fontosak az exkluzív DLC-k](/uploads/archive/img/a-microsoftnak-fontosak-az-exkluziv-dlc-k-5285ffabe580a4.jpg)
"Nagyon fontos mindkettő. Ami a DLC-ket illeti, eztán is igyekszünk támogatni az exkluzív játékainkat, mint a Gears of War vagy a Forza Motorsport. Abban is biztosak vagyunk, hogy a multiplatform játékok Xboxon nyújtják a legnagyobb élményt. Jó példa erre a Call of Duty remek szereplése. A Live a mi cégünk levegője, körbeleng bennünket. Az Xbox Live egyszerűen többet nyújt a játékosoknak, mint a konkurens platformok. Újabb jó példa a FIFA. Nálunk, Európában a foci egy vallás. Célunk, hogy jobban teljesítsük az elvárásokat Xboxon az Xbox Live kihasználásával. Szóval igen, fontos az exkluzív IP. Fogtok még ilyet látni a jövőben, ahogy az EA-jel és az Activisonnel is szorosabb viszonyt ápolunk majd: egyre több olyan dolgot tesznek majd a játékaikba, ami a többi platformon a Live nemléte miatt egyszerűen lehetetlen."
Lefordítva ez nagyjából annyit tesz, hogy míg a konkurencia saját AAA-címeket fejleszt, addig a Microsoft a nagy multiplatform játékokra próbál lecsapni, hogy exkluzív letölthető tartalmakkal és az Xbox Live -- bevallhatóan -- remek tulajdonságaival érvényesüljön a piacon. A vállalat tehát másfajta háborút folytat, mint ellenfelei, s mint az látható, ügyesen csinálja. Már csak az a kérdés, hogy ezzel a cég saját rajongói bázisa is elégedett-e, hisz a Gears of War 3-on és a Forza 4-en kívül csak kinectes exkluzívokra lehet számítani 2011-ben.
Ezt az MGS4-et meg remélem te is érzed, hogy nagyon sántít, annyira saját vélemény.
Metacriticen néztem átlagpontszámokat exkluzív címekre, PS3 és X360-ra. Mindkét konzolnál főleg a nagyobb(acska) címekre koncentrálva.
PS3:
GoW III 92
UC1 88; UC2 96
Heavy Rain 87
Resistance 1 86; Resistance 2 87
GT5 84 (!)
Infamous 1 85; Inf. 2 83
Killzone 2 91; Killzone 3 84
Yakuza 3 80, Yakuza 4 78
Demon's Souls 89
Metal Gear Solid 4 94
Xbox 360:
Halo 3 94, Reach 91, ODST 83
Halo Wars (az RTS) 82
Gears of War 1 94; GoW 2 93
Alan Wake 83
Dead or Alive 4 85
Forza 2 90; Forza 3 92
Project Gotham Racing 3 88; PGR 4 85
Banjoo-Kazookie: Nuts&Bolts 79
Crackdown 1 83; Crackdown 2 70
Fable II 89
És akkor még hozzávettem 1-2 olyan exkluzívot, ami PC-n megjelent, de PS3-on nem: Fable III 80; Mass Effect 91
Ezekből átlagot számolva PS3-on 86,9, Xbox 360-on 86,2 lett.
Mit jelent ez? Kapásból megdönti a "mennyivel jobbak a PS3 exkluzívjai" mondát. Lehetett volna sok hulladékot hozni PS3-ra és X360-ra is még ezek mellett, de igyekeztem inkább a nagyobbakat kivenni. Darabszámban sem feltétlenül vezet annyira sokkal a PS3, bár ha lentebb vinném a mércét, akkor azért tagadhatatlanul több exkluzív címet lehetne felsorolni PS3-ra, mint X360-ra. Megint módosul a kérdés, ha az Arcade címeket is figyelembe vesszük, a darabszám akkor kissé az X360 felé dőlne.
Érdemes megnézni, hogy a legjobb PS3-as FPS-nek tartott Killzone 2 is "csak" annyi pontot kapott, mint a Halo Reach, a többi exkluzív cím közelebb áll a mellékágként kiadott, különc ODST alacsonyabb pontszámához, és meg sem közelíti se a Reachet, és pláne a Halo 3-at.
Autóversenyek között is egyértelmű az Xbox előnye, a "legjobbnak" tartott GT5 még a leggyengébb exkluzív PGR 4 átlagát is alig éri el, a Forza 2-3 90 fölötti átlagáról nem is beszélve.
Párhuzamot lehet valamelyest vonni a Heavy Rain és az Alan Wake között, mivel mindkettő elég érett, felnőttes, igényes játék, itt a PS3 "nyer" 87-tel, eléggé sokkal beelőzve az Alan Wake 83 pontját.
A nyílt világú játékokban az infamous 1-2 közel egy szinten van a Crackdown első részével, a tragikusan középszerű folytatást meg természetesen messze maga mögé utasítja.
TPS-ekben az Uncharted 2 dominanciája vitathatatlan, bár minőségi átlagban a két Gears of War rész jobb, mint a két UC rész, de az UC 2 simán előzi a GoW 1-et. Ha egy kicsit a műfajt megerőszakolva hozzávesszük még az MGS 4-et is, akkor már valamivel jobb a helyzet, kábé egál a két konzol.
Még annyit, hogy ez nyilván nem egy tudományos kutatás volt, biztos hagytam ki címeket pro és kontra egyaránt, de annyi talán látszik, hogy az az egyértelmű PS3 dominancia azért nem annyira egyértelmű. Darabszámban igen, minőségben már kérdéses.
https://www.youtube.com/watch?v=uWK6SXuAi4Y
Ennyi a késés a Move-nál
https://www.youtube.com/watch?v=GIiN0Tdzgsc
Ennyi pedig a "überkirály" Kinectnél.
Szemmel látható a különbség. Míg a Movenál nem egész 0.10 másodperc, a Kinectnél majdhogynem 1 teljes.
https://www.youtube.com/watch?v=SSQTonqaB-k&feature=related
Ezt ajánlott neked megnézni, hogy mekkora hülyeségeket hordott össze a Kinect reklámkampány.
Redstar: az a 25 dekás szar már kontrollernek számít, itt az a lényeg, hogy nincs kontroller, csak te!És kipróbáltam a Move-t és a játékok nagy része megis volt!Egyébként: MOVE: 1 MP(azzal a "25 dekás szarral" = kontroller) - Kinect: 1,5 mp(kontroller nélkul!)