Márciusban a Sony pár órán keresztül ingyenesen elérhetővé tette a PlayStation Networkön keresztül a Fallout 4 szezonbérletet, azonban a japán cég pár nappal később visszavonta a saját hibájából pénz fizetése nélkül letölthetővé tett DLC csomagot. "Kárpótlásként" azonban megmaradt egy Fallout 4 téma.
Most a Microsoft esett bele ugyanebbe a gödörbe, csak ők nem a Season Passt tették ingyenessé, hanem a Fallout 4 Digital Deluxe Editiont, aminek az értéke 120 dollár! Persze a szemfülesek azonnal lecsaptak rá, de ők is csak pár óráig élvezhették a posztapokaliptikus kalandot. A Microsoft ugyanis minden letöltőnek/vásárlónak kiküldte az alábbi e-mailt. Kis öröm azonban maradt az ürömben, ugyanis a redmondi vállalat 10 dollárt jóváír mindenkinek a számláján, aki ezen időszak alatt beszerezte a legendás sorozat legújabb részét.
A magyar fogyasztóvédelem nagyon jól működik, sőt igazából előnytelen, az Európai átlagnál jóval több joggal ruházza fel a magyar vásárlót. Én 15 éve a kereskedelemben dolgozok felső vezetőként. Ismerem a fogyasztóvédelmi előírásokat. A fogyasztóvédelmet nem érdekli, hogy csődbe megy e valaki vagy nem, vagy hogy ki akart anyagi kárt okozni a másiknak. A fogyasztó védelem a fogyasztó érdekeit védi, és ez így is van jól.
- Első lehetőségnél valaki hibázott. Egy beosztott. De azért mert valaki hibázott, én szerződést kötöttem a microsofttal. Engem nem érdekel hogy ki miért hogyan. Én vetem valamit 0 forintért. Ebben az esetben felhasználási jogot. Nem vehetik el csak úgy tőlem.
.
"kereskedő kárára megpróbálta kihasználni"
Ez nem kihasználás. Látom ingyen ajánlják, és úgy döntök kell... A kereskedő vegyen fel még 8 embert aki ezeket ellenőrzi ha nem jó a rendszere. Ha bemész egy boltba és egy terméket eláraztak azt is kötelesek odaadni olyan áron. Nincs mese , meg hogy véletlen... Kötelesek odaadni.
Két lehetőség áll fenn:
1, A fogyvéd a fogyasztó pártját fogja: A kereskedőt anyagi kár éri, a fogyasztó meg tapsol a markába
2, A fogyvéd a kereskedő pártjára áll: A kereskedőt nem éri különösebb anyagi kár, a fogyasztónak meg nem lesz valamije, amiért nem fizetett, de kellett volna.
A Microsoft le tudta volna nyelni az első esetet, de ha itt a fogyasztók pártját fogják, akkor későbbi, hasonló, kiskereskedőknél előforduló esetben is a fogyasztót kellene támogatni, ami akár azt is eredményezheti, hogy adott kisker csődbe megy.
De akárhogy is nézem a baj itt és hasonló esetekben az emberi hozzáállással van: miután a felhasználó észrevette a hibát, nem bejelentette azt a kereskedő felé, hanem a kereskedő kárára megpróbálta kihasználni.
Szerintem ezt és hasonló eseteket simán lehetne szándékos károkozási kísérletként is kezelni.
A magyar fogyasztóvédelem nagyon jól működik, sőt igazából előnytelen, az Európai átlagnál jóval több joggal ruházza fel a magyar vásárlót. Én 15 éve a kereskedelemben dolgozok felső vezetőként. Ismerem a fogyasztóvédelmi előírásokat. A fogyasztóvédelmet nem érdekli, hogy csődbe megy e valaki vagy nem, vagy hogy ki akart anyagi kárt okozni a másiknak. A fogyasztó védelem a fogyasztó érdekeit védi, és ez így is van jól.
- Első lehetőségnél valaki hibázott. Egy beosztott. De azért mert valaki hibázott, én szerződést kötöttem a microsofttal. Engem nem érdekel hogy ki miért hogyan. Én vetem valamit 0 forintért. Ebben az esetben felhasználási jogot. Nem vehetik el csak úgy tőlem.
.
"kereskedő kárára megpróbálta kihasználni"
Ez nem kihasználás. Látom ingyen ajánlják, és úgy döntök kell... A kereskedő vegyen fel még 8 embert aki ezeket ellenőrzi ha nem jó a rendszere. Ha bemész egy boltba és egy terméket eláraztak azt is kötelesek odaadni olyan áron. Nincs mese , meg hogy véletlen... Kötelesek odaadni.
A rendelést Magyarországon csak akkor lehet technikai hibára fogni, ha a vásárló okozta, vagy felismerhette a hibát. Mivel manapság rengeteg ilyen akció van, ezért joggal gondolhatják, hogy az ár valós.
Forrás:
http://homar.blog.hu/2015/01/22/en_mint_vevo_koteles_vagyok_tudni_hogy_realis_ar-e_2_forint_egy_teveert
Két lehetőség áll fenn:
1, A fogyvéd a fogyasztó pártját fogja: A kereskedőt anyagi kár éri, a fogyasztó meg tapsol a markába
2, A fogyvéd a kereskedő pártjára áll: A kereskedőt nem éri különösebb anyagi kár, a fogyasztónak meg nem lesz valamije, amiért nem fizetett, de kellett volna.
A Microsoft le tudta volna nyelni az első esetet, de ha itt a fogyasztók pártját fogják, akkor későbbi, hasonló, kiskereskedőknél előforduló esetben is a fogyasztót kellene támogatni, ami akár azt is eredményezheti, hogy adott kisker csődbe megy.
De akárhogy is nézem a baj itt és hasonló esetekben az emberi hozzáállással van: miután a felhasználó észrevette a hibát, nem bejelentette azt a kereskedő felé, hanem a kereskedő kárára megpróbálta kihasználni.
Szerintem ezt és hasonló eseteket simán lehetne szándékos károkozási kísérletként is kezelni.
A rendelést Magyarországon csak akkor lehet technikai hibára fogni, ha a vásárló okozta, vagy felismerhette a hibát. Mivel manapság rengeteg ilyen akció van, ezért joggal gondolhatják, hogy az ár valós.
Forrás:
http://homar.blog.hu/2015/01/22/en_mint_vevo_koteles_vagyok_tudni_hogy_realis_ar-e_2_forint_egy_teveert