Hétfőn láthattuk, hogy a Microsoft nagyon komolyan gondolja a Kinectet, hiszen a sajtókonferenciájuk nagy részét a periféria és az azzal kompatibilis játékoknak szentelték, és nem csak gyerekjátékokat, vagy aranyos techdemókat láthattunk, hanem komoly sorozatok legújabb tagjait. Ott volt például a Mass Effect 3, ami támogatja a hangkommunikációt, aztán az új Ghost Recon, ami talán az első hardcore FPS, amit hagyományos kontroller nélkül is lehet iránytani, de volt még kinectes Fable, kardozós móka a Crytektől és még sok más egyéb, a sorba pedig a jövőben még több játék fog beállni.

A GameSpotnak adott interjújában a Microsoft Game Studios feje, Phil Spencer elmondta, hogy habár még nem kötelező a cég tulajdonában lévő, tehát first-party stúdiók számára a Kinect támogatása, azonban a jövőben egyre inkább jellemző lesz, hogy az innen érkező játékok kihasználják valamilyen formában a perifériát, például annak hangfelismerő vagy fejmozgást követő képességét.