- A Game Pass nem tesz jót a szoftveres eladásoknak
- Ezt most az eddig az ellenkezőjét állító Microsoft is elismerte
Senki sem vitatja, hogy igazán megéri az árát a Microsoft szolgáltatása, az előfizetők mellett ráadásul már több stúdió is elmondta, hogy a Game Pass jóvoltából került előtérbe, és tett szert nagy játékosbázisra alkotása. Kétségtelenül jó dolog tehát, hogy egyetlen havidíjért egy hatalmas játékkollekcióhoz kapunk hozzáférést, ez azonban a szoftveres eladásoknak már tesz olyan jót, amit most a Microsoft is elismert.
Az Activision Blizzard felvásárlásával kapcsolatos vizsgálatok során az Egyesült Királyságban a CMA (Competition and Markets Authority) számára eljuttatott dokumentumokból ugyanis most kiderült, hogy a Microsoft belső elemzése szerint 12 hónappal a Game Pass kínálatába kerülésüket követően jelentősen csökkent az adott játékok eladása. 2018-ban Phil Spencer még azt hangoztatta, hogy nemhogy nem befolyásolja a szolgáltatás az eladásokat, de kifejezetten jót is tesz nekik. A CMA egyébként nemrég érdekes javaslatott lett, mely szerint a Call of Duty nélkül zöld utat kaphatna a tranzakció.