- Saját mobilos áruházon dolgozik a Microsoft
- Ami a Google Play és az App Store riválisa lehet
- Ebben nagy szerepet játszana az Activision Blizzard felvásárlása is
Az egyelőre többnyire az Xbox Game Pass Ultimate előfizetőknek elérhető Xbox Cloud Gaming részeként már így is rengeteg mobil eszközön jelen van a Microsoft, de úgy fest ez még nem elég. Az Activision Blizzard felvásárlásával kapcsolatos tárgyalások dokumentációjából ugyanis kiderült, hogy a cég saját mobiláruház felépítését dolgozik, ami a Google Play és az App Store kihívója lehet.
A leírtak szerint ebben nagy szerepet játszhat a felvásárlás is, ugyanis a Microsoft hozzáteszi, hogy ez érthetően nagy vállalkozásnak hangzik, de közismert és népszerű tartalmakkal – köztük az Activision Blizzard portfóliójával – azt reméli, hogy sikerülhet bevonzania a játékosokat. Ebből az iOS készülékekre vonatkozó rész mondjuk elég valószínűtlennek hangzik, az Apple ugyanis nem engedélyez külsős áruházakat készülékein, hacsak nem talál rá a Microsoft valami kiskaput.