Ray Muzyka, a BioWare alapítója és első embere a Eurogamernek beszélt a Mass Effect jövőjéről, mely bizony túlmutat a jövőre érkező Mass Effect 3-on.
"Ez messze sem jelenti a Mass Effect franchise végét. Most persze kizárólag a Mass Effect 3-ra koncentrálunk, hogy kielégítő és nagyszabású befejezést tehessünk az asztalra. Ez viszont még mindig csak a kezdet, a galaxis háborúban áll, szóval az ME 3 legalább annyira nyitány, mint amennyire konklúzió."
Pár napja Obo kolléga híre már kongatta a harangokat, lévén a BioWare nem először beszél erről a galaktikus háborúról. Most viszont biztossá vált, hogy a sorozat folytatódik, csak épp egy új főszállal, valószínűleg oly módon, ahogy a Halo is. Hát igen, ha egy sorozat sok pénzt hoz, nincs pihenés. Bízzunk benne, hogy a BioWare nem fárad ki.
"Ez messze sem jelenti a Mass Effect franchise végét. Most persze kizárólag a Mass Effect 3-ra koncentrálunk, hogy kielégítő és nagyszabású befejezést tehessünk az asztalra. Ez viszont még mindig csak a kezdet, a galaxis háborúban áll, szóval az ME 3 legalább annyira nyitány, mint amennyire konklúzió."
Pár napja Obo kolléga híre már kongatta a harangokat, lévén a BioWare nem először beszél erről a galaktikus háborúról. Most viszont biztossá vált, hogy a sorozat folytatódik, csak épp egy új főszállal, valószínűleg oly módon, ahogy a Halo is. Hát igen, ha egy sorozat sok pénzt hoz, nincs pihenés. Bízzunk benne, hogy a BioWare nem fárad ki.
Ezt mondtad: "nem véletlen, hogy MMO alá nem raknak Unreal 3-as grafikát..."
Pedig raknak és kész. És nem attól lesznek ezek jó v. rossz játékok, hogy melyik motor fut alatta, hanem attól,hogy a fejlesztőcsapat mit hoz ki a koncepcióból.
noir66: nem vitatja senki, hogy a konkrét szerepjáték szempontjából mennyivel felül áll a papír-kocka asztali RPG a számítógépre átültetett verziókon, de sajnos most ez jut.
Engem személy szerint a több választási opcióért (a társalgásban) az kárpótolt a Mass Effect esetében, hogy végre jól megoldották a jó/rossz beállítottság kezelését a főkarakterre nézve. Ha korrekt akarok lenni igazából csak a "gonosz" oldalt hozom fel, a régebbi RPG-k legjellemzőbb hibája ugyanis az volt, hogy a gonosz válaszok nagy része a kaotikus gonosz vonalhoz tartozott (DIE! - meh), és eléggé megkérdőjelezhető volt egy ilyen karakter motivációja amikor például a világ megmentéséről volt szó.
Az ME 1-2-ben viszont Shepardnek a célja nem változik akár a Paragon, akár a Renegade utat követi, mindössze attitűdben, hozzáállásban lesz jelentősen eltérő.
Az viszont biztos, hogy a második résznél kevésbé sandboxosabb RPG-t még nem sokan készítettek, és ez azért nagy hiba, ráadásul nem úgy néz ki, hogy ezen változtatnak a harmadik rész esetében.
Aki meg az asztalinál is csak XP-re meg tulajdonságok növelésére hajtott, nah az nem is volt igazi szerepjátékos.
A szerepjáték nevében benne van, hogy egy karakter szerepet kell játszanod, nem pontokat pakolgatni. Az csak azért kell, hogy legyen egységes szabályzás annak eldöntésére, hogy bizonyos szituációkban mire képes a karakter, és hogy sikerül e neki vagy sem véghez vinni a feladatot. Kb a háttérben is eldönthetné egy script az egész szituáció eredményét. Ez már csak elvi kérdés, mit mutat a játékosoknak. Hozzátenném, hogy a valóságban is vicces lenne leírni bárkit számokkal... (kivéve talán az iskolai tantárgyakból szerzett osztályzatokat).
Egy mass effektben kb eléggé limitált a szerepjátszás, és kb ugyan az a szint maradt a második részben is mint az elsőben. Cselekedetek határozzák meg mi lehetsz és mivé válsz. Kb lehetsz jó, semleges, és rossz. Jellemtől függetlenül megmaradt némi mozgás és rossz cselekedet lehetősége. Kb ennyi.
Aki nem érti miről írtam most, az úgysem játszott szerepjátékot még. Így ne is próbáljon megcáfolni.
am nem tom nektek mi a szerepjáték? nem az hogy szerepet játszol hanem hogy pontokat rakhatsz az erőre intelligenciára estébére és minden ellenfél után xp-t kapsz?
szerencsére a mass effect 3at sokkal nehezebbnek ígérik mint a kettőt... ennek személy szerint én is örülök...
Komolyan, légyszíves szedd szét mondatról mondatra Nattvardsgasterna kommentjét, mert én bizony nemigen találtam benne hülyeséget..
@fyktyvf:
CrimeCraft, APB - kapásból két UE3-as MMO..
@rodman6:
Az embereknek nem az a bajuk az ME2-vel, hogy túl bonyolult lenne, hanem éppenséggel az, hogy túlságosan le van egyszerűsítve.
az a gond hogy a ME2 már kb ez a szint volt, csak meghagyták a dialógusrendszert
Ilyen áron az összeset meg fogom venni, mert sokkal jobban megérdemli, mint egyes Acti-s játékok!
Miért, szerinted most nem az?
@Nattvardsgasterna:
Ilyen hülyeséget is rég olvastam. Mondatról mondatra szedhetném szét az érvelésedet, de inkább nem teszem, mert akinek van egy kicsike sütnivalója, tudja, hogy badarság.
:trollface:
Szerintem egyébként ne szarozzanak, hanem akciójátékként folytassák. De komolyan. Úgy tökéletes lenne.
Ui.: Bocs a dupla postért