A Machinima.com a világ legnagyobb játékokra fókuszáló médiamegosztó weboldala. 2000-ben történt megalakulása óta nemcsak a YouTube-ot hódította meg, de egészen elékpesztő nézettségi adatokkal is büszélkedhet, hisz 2,2 milliárd megtekintést számlálnak a videók havonta.
A Machinima elérhető mindenhonnan és ott van mindenhol, a YouTube-on, a Facebookon, a Twitteren, az iOS-en, az Androidon, és hamarosan az Xbox 360-at is magához öleli. Magas minőségű szerkesztő eszközökkel, alkalmazásokkal és technológiákkal csábítja magához a játékvideók készítőit. A cég vezetői támogatják az új rendezőket és finanszíroznak akár olyan nagy projekteket is, mint a Halo 4: Forward Unto Dawn című, igen látványos és hangulatos web-sorozat, amelyet tavaly októberben mutattak be. A cég mostanra akkorára nőtt, hogy vezetői idejét látják a terjeszkedésnek, egészen pontosan célba vették az Egyesült Királyságot, hogy onnan hódíthassák meg Európát. Erről a brit közösség korábbi vezetője, a Machinima UK frissen kinevezett feje, Ken Burton és az anyavállalat elnöke, Philip DeBevoise beszélt az MCV online magazinnak.
„Nincs szándékunkban korlátozni az Egyesült Királyságot, Franciaországot és Németországot -- ezek gyorsan fejlődő területek, ahová eljuttathatjuk a műsorainkat, a helyi tartalmat és támogathatjuk a partnereket. Egyúttal lelkesen fedezünk fel olyan új modelleket, amik működhetnek a hagyományos és új médiákkal.” – mondta DeBevoise.
Ha az elképzelések beválnak a szigetországban, a Machinima tovább terjeszkedik Európa felé. DeBevoise úgy véli, hogy a játékok iránti szeretetet nem lehet keretek közé szorítani, ugyanúgy átszövi az egész világot, mint a filmekért, képregényekért, technikáért való rajongás. A kezdeményezést a Brasil Game Show-hoz, a Gamescomhoz, a PAX-hoz és a londoni EG Expohoz hasonlítja, melyek már bizonyították, hogy a játékosközösségek számára nem léteznek határok.