A klasszikus point n click játék címe Ghost in the Sheet, és ebből sokan kitalálhatják, hogy valami humoros darabról lehet szó, hiszen a cím a híres japán Ghost in the Shell (nálunk Páncélba zárt szellem címen futott) cyberpunk mangát / animét idézi, bár a párhuzam itt véget is ér. Főhősünk egy frissen elhunyt koma szelleme, aki hamar rájön, hogy a túlvilágon nem minden móka és kacagás, főleg, ha egy kibírhatatlan főnök parancsolgat nekünk. Egy elhagyatott, kísérteties, és felettébb huzatos, Sector Omega néven emlegetett gyárba küldenek minket, amelyet számtalan kollégánk népesít be - nyomozással, dokumentumok begyűjtésével és átvizsgálásával, sok beszélgetéssel ki kell derítenünk, mi történt ott.
E fekete komédiába a normál kalandelemekhez túl pici RPG-ízt is csempésztek az alkotók: ahogy haladunk előre, egyre több paranormális képességet szippantunk magunkba (a telekinézistől az ijesztő hangok megszólaltatásáig), melyek elengedhetetlenek lesznek a következő feladatok megoldásában. És bár a sztori lineáris s csak egy befejezéssel bír, a gyártelepen szabadon kószálhatunk, és bármilyen sorrendben megfejthetjük azon puzzlékat, melyekkel jelenlegi tudásunk birtokában meg tudunk birkózni. A kalandrész egyébként klasszikus elemekből áll össze, nem lesznek útvesztők, mechanikus puzzlék, időre megoldandó feladatok (és meg sem halhatunk, ami egy szellemtől amúgy is fura lenne, bár a Grim Fandango óta azért ezt az aspektust ugye kissé átértékeltük), ám helyet kapnak a játékban ötletes, humoros, arcade stílusú minijátékok (melyekbe a készítők egy csalásopciót is beépítettek, így ha valaki nem boldogul velük, egy gombnyomásra letudhatja ezeket). Az NPC-k nemcsak a rejtély megoldásához szolgálnak tippekkel, de feltárják a háttértörténetet is, és a fejlesztők megfogalmazásában segítenek, hogy ne érezd magad egyedül, a sztorit képregény stílusú átvezető animációk lökdösik előre. A tesztek alapján a teljes játékidő (segítségek nélkül) kb. 8-10 órát tesz ki.
Egyébként annak, hogy eddig nem sokat hallottunk a projektről, oka van: a srácok 2006 augusztusában azért álltak össze, hogy egy apró, kb. hét képernyőből álló, ingyenes / shareware kalandjátékot készítsenek, amolyan tisztelgésül a független kalandjáték-fejlesztés előtt. A projekt azonban kinőtte magát, hamarosan 65 háttér, 20 átvezető animáció készült el, és egy több mint 14 ezer szavas szkript és eközben a tesztelők igencsak pozitív véleménnyel voltak a cuccról. Ezért döntöttek úgy az urak, hogy kereskedelmi termékké fejlesztik a cuccot, és ez az oka annak, hogy a GitS a mai napig alakul bár a bétatesztekkel már végeztek, de miután a Tri Synergy felkarolta az ügyet, a költségvetés megengedte a további fejlesztést, így aztán élőhangokat is kapunk, azaz a karakterek hangszínészekkel kelnek életre, a főhőst a tehetséges és hasonló munkáiról már ismert angol Klemens Koehring alakítja.
A projekt jellegéből adódóan, amit azért a képek is bizonyítanak, nem lesz ez egy vasizzasztó játék, a elég hozzá a maximális felbontást (1024x768) támogató videokártya, különösebb CPU- és memóriaigénye sincs. Tudom, hogy a grafika nem túl vonzó, de ez az a cím, ahol a hangulat fogja vinni a prímet, és ennek átérzésére ajánlanám a hivatalos weboldalt, mely elég kellemes, a downloads szekcióban belehallgathatunk a szerintem igen jól sikerült zenébe is. Ez egyébként nem véletlen, ugyanis a játék írója, programozója és hangfelelőse Jan Kavan, egy elismert csellista és komponista, aki számtalan kalandjátékba segített már be zenei tudásával (Barrow Hill, Tale of the Hero). Utóbbi címben (melyet a Future Games, a Black Mirror csapata készített) társa volt Lukas Medek, egy fiatal képzőművész, ő áll e projekt teljes grafikai anyaga mögött. Annyit még tegyünk hozzá, hogy a játékot a Wintermute Engine hajtja, melyet egy cseh programozó, Jan Mnemonic Nedoma írt, és elég sok projekt alatt dolgozik, profi cuccról van tehát szó.
A megjelenés módjáról még nem tudok biztosat mondani, ugyanis előzetesen egy online megvásárolható / letölthető termék volt a terv, a kiadó megjelenésével viszont úgy tűnik, dobozos verzió is lesz - vagy csak az. Ami tuti, hogy budget kategóriáról lévén szó, az ára 19,99 dollár lesz (kb. 3500 Ft), megjelenés pedig októberben - legalábbis az USA-ban.
E fekete komédiába a normál kalandelemekhez túl pici RPG-ízt is csempésztek az alkotók: ahogy haladunk előre, egyre több paranormális képességet szippantunk magunkba (a telekinézistől az ijesztő hangok megszólaltatásáig), melyek elengedhetetlenek lesznek a következő feladatok megoldásában. És bár a sztori lineáris s csak egy befejezéssel bír, a gyártelepen szabadon kószálhatunk, és bármilyen sorrendben megfejthetjük azon puzzlékat, melyekkel jelenlegi tudásunk birtokában meg tudunk birkózni. A kalandrész egyébként klasszikus elemekből áll össze, nem lesznek útvesztők, mechanikus puzzlék, időre megoldandó feladatok (és meg sem halhatunk, ami egy szellemtől amúgy is fura lenne, bár a Grim Fandango óta azért ezt az aspektust ugye kissé átértékeltük), ám helyet kapnak a játékban ötletes, humoros, arcade stílusú minijátékok (melyekbe a készítők egy csalásopciót is beépítettek, így ha valaki nem boldogul velük, egy gombnyomásra letudhatja ezeket). Az NPC-k nemcsak a rejtély megoldásához szolgálnak tippekkel, de feltárják a háttértörténetet is, és a fejlesztők megfogalmazásában segítenek, hogy ne érezd magad egyedül, a sztorit képregény stílusú átvezető animációk lökdösik előre. A tesztek alapján a teljes játékidő (segítségek nélkül) kb. 8-10 órát tesz ki.
Egyébként annak, hogy eddig nem sokat hallottunk a projektről, oka van: a srácok 2006 augusztusában azért álltak össze, hogy egy apró, kb. hét képernyőből álló, ingyenes / shareware kalandjátékot készítsenek, amolyan tisztelgésül a független kalandjáték-fejlesztés előtt. A projekt azonban kinőtte magát, hamarosan 65 háttér, 20 átvezető animáció készült el, és egy több mint 14 ezer szavas szkript és eközben a tesztelők igencsak pozitív véleménnyel voltak a cuccról. Ezért döntöttek úgy az urak, hogy kereskedelmi termékké fejlesztik a cuccot, és ez az oka annak, hogy a GitS a mai napig alakul bár a bétatesztekkel már végeztek, de miután a Tri Synergy felkarolta az ügyet, a költségvetés megengedte a további fejlesztést, így aztán élőhangokat is kapunk, azaz a karakterek hangszínészekkel kelnek életre, a főhőst a tehetséges és hasonló munkáiról már ismert angol Klemens Koehring alakítja.
A projekt jellegéből adódóan, amit azért a képek is bizonyítanak, nem lesz ez egy vasizzasztó játék, a elég hozzá a maximális felbontást (1024x768) támogató videokártya, különösebb CPU- és memóriaigénye sincs. Tudom, hogy a grafika nem túl vonzó, de ez az a cím, ahol a hangulat fogja vinni a prímet, és ennek átérzésére ajánlanám a hivatalos weboldalt, mely elég kellemes, a downloads szekcióban belehallgathatunk a szerintem igen jól sikerült zenébe is. Ez egyébként nem véletlen, ugyanis a játék írója, programozója és hangfelelőse Jan Kavan, egy elismert csellista és komponista, aki számtalan kalandjátékba segített már be zenei tudásával (Barrow Hill, Tale of the Hero). Utóbbi címben (melyet a Future Games, a Black Mirror csapata készített) társa volt Lukas Medek, egy fiatal képzőművész, ő áll e projekt teljes grafikai anyaga mögött. Annyit még tegyünk hozzá, hogy a játékot a Wintermute Engine hajtja, melyet egy cseh programozó, Jan Mnemonic Nedoma írt, és elég sok projekt alatt dolgozik, profi cuccról van tehát szó.
A megjelenés módjáról még nem tudok biztosat mondani, ugyanis előzetesen egy online megvásárolható / letölthető termék volt a terv, a kiadó megjelenésével viszont úgy tűnik, dobozos verzió is lesz - vagy csak az. Ami tuti, hogy budget kategóriáról lévén szó, az ára 19,99 dollár lesz (kb. 3500 Ft), megjelenés pedig októberben - legalábbis az USA-ban.