A bedőlt Hold-teória miatt ugyan most egy picikét csalódottak azok a játékosok, akik tűkön ülve várták a GTA 6 második előzetesét (bár még érkezik egy The Game Awards, szóval nincs minden veszve), a rajongók zöme azért trailer hiányában is árgus szemekkel figyeli a jövő ősszel érkező open world alakulását. Szerencsére mindig akad egy-két felszedegetésre váró morzsa a két főszereplővel erősítő alkotással kapcsolatban, nemrég például a motorért felelős vezető programozó LinkedIn profilja árult el ezt-azt arról, hogy mire is számíthatunk technológiai fronton.

Egy szemfüles Reddit-felhasználó figyelt fel arra néhány nappal ezelőtt, hogy a 2020 óta a Rockstar Games kötelékében álló Ryan Woods egy picikét bőbeszédű volt a munkájának leírása során, így kiderült, hogy a manapság szinte minden AAA címben megtalálható ray tracing mellett procedurálisan generált elemekre is számíthatunk, bár azt már nem részletezte a fejlesztő, hogy ez pontosan mit takar. A Rockstar eddigi munkásságából kiindulva persze nem kell attól tartani, hogy komplett területek esnek áldozatul a randomitásnak, minden bizonnyal arról van szó, hogy ennek a megoldásnak köszönhetően nem kellett minden fát és bokrot saját kezűleg  „elültetniük” az alkalmazottaknak, ami egy ekkora bejárható terület esetében elég nagy segítséget jelent. Valaki azt is kiemelte a hozzászólások között, hogy ezzel a módszerrel az életszerűségen is sokat javíthat a stúdió, hiszen nagyban növelné a beleélést, ha mondjuk idővel helyet változtatnának a hajléktalan-táborok, vagy esetleg máshova kerülne az utcai szemét. 

A mellékelt poszt felkapottá válása után egyébként Ryan Woods szinte teljesen átszabta a LinkedIn profilját, így abban most már semmilyen említés nincs a házon belüli RAGE Engine-ről, a PC-s verzióról (igen, az eredetiben erről is szó esett), a sugárkövetésről és a véletlenszerűen generált objektumokról, helyette csak annyit ír, hogy valódi csúcstechnológiákra számíthatunk, melyek kitolják a játékfejlesztés és a motor eszköztárát. A Rockstar egyik munkatársa egyébként a Golden Joystick Awards 2024 során (melynek keretében a Grand Theft Auto 6 vihette haza a leginkább várt játéknak járó díjat) is kihangsúlyozta, hogy le fogjuk tenni a hajunkat a széria legújabb felvonásától, ennek a csapatnak pedig el is hisszük, amit állít, szóval izgatottan vágjuk a centit a megjelenésig.

A borítóképek forrása: IGN, IGN Espana