A PlanetSide 2-t sok kritika érte az indulása óta eltelt egy hónap alatt, igaz, ezek többségét csalódott játékosok vagy csak pár(tucat) órát a játék előtt töltött újságírók fogalmazták meg. Nemrég viszont feltűnt egy hosszú fórumkomment a PlanetSide 2 hivatalos oldalán BuzzCutPsychótól, aki az online shooter legjobb Terran Republic katonája, már ha hihetünk a hivatalos rangsornak.
Buzz szerint a PlanetSide 2 egy jó játék, de vannak benne olyan tervezési hibák, amiket lassacskán illene kiküszöbölni. Ilyen, hogy a programban jelenleg az a legfőbb cél, hogy minél jobb frag/halál aránya legyen az embernek, ez a viselkedés azonban megöli a csapatjátékot, hisz mindenki a saját gesztenyéjéért kapar ahelyett, hogy összedolgozna. Buzz úgy véli, erre megoldást jelentene a csapatalapú statisztikák sulykolása: a játékosok akkor is magukra figyelnének elsősorban, de mivel már beleszámítana a végértékelésbe a kooperáció, ezért összességében jobban kidomborodna a frakcióháborús háttér.
További probléma Buzz szerint, hogy a járművek előállítása túlságosan is olcsó, erősségük pedig még úgy is szembeötlő, ha az embert egyből húsz rakéta veszi célba a volán mögött. Állítja, jobb lenne gyengíteni őket egy kicsit, hogy a tapasztalatlanabb játékosoknak is bele kelljen jönni a gyalogos hadviselésbe.
Mit gondoltok, igaza van Buzznak, vagy csak agyára ment a túl jó stat?
Buzz szerint a PlanetSide 2 egy jó játék, de vannak benne olyan tervezési hibák, amiket lassacskán illene kiküszöbölni. Ilyen, hogy a programban jelenleg az a legfőbb cél, hogy minél jobb frag/halál aránya legyen az embernek, ez a viselkedés azonban megöli a csapatjátékot, hisz mindenki a saját gesztenyéjéért kapar ahelyett, hogy összedolgozna. Buzz úgy véli, erre megoldást jelentene a csapatalapú statisztikák sulykolása: a játékosok akkor is magukra figyelnének elsősorban, de mivel már beleszámítana a végértékelésbe a kooperáció, ezért összességében jobban kidomborodna a frakcióháborús háttér.
További probléma Buzz szerint, hogy a járművek előállítása túlságosan is olcsó, erősségük pedig még úgy is szembeötlő, ha az embert egyből húsz rakéta veszi célba a volán mögött. Állítja, jobb lenne gyengíteni őket egy kicsit, hogy a tapasztalatlanabb játékosoknak is bele kelljen jönni a gyalogos hadviselésbe.
Mit gondoltok, igaza van Buzznak, vagy csak agyára ment a túl jó stat?
A járművek előállításával nincs semmi baj, a védelmük sem rossz, az így is jó!
A gyalogos hadviseléssel pedig az a gond, hogy az enemít nagyon nem leht látni a terület álcázotsága miatt, mondjuk nekem nem sok problémám van ezzel. Elsőre 3 killem volt sniperrel a Bétában, egyedül az a probléma, hogy nem egyértelmű ki kivel van, kellene valami addon vagy ilyesmi célmegjelölőnek. A járművek irányítása nem tudom pontosan mien bár a quad-é kiforrottab mint a bétában volt, kicsit javult a légi járművek irányítása is, de nekem nem áll kezemre a vadászok irányítási mehenizmusa, ürszimulátor fan lévén, ott az egér bal illetve jobb irányú elmozdításával fordultam, a vertikális forgást balra és jobra A-D gombokkal oldottam meg! Na sajna ezeket nem lehet átállítani, vagy csak én nem tudom hogyan kell, nem tudom egyszerűen a Jojstycom-at sem belőni rá, mert egyszerűen PC-n nekem nem enged Jojstyc-ot használni, Összesen két járművet próbáltam ki, azért nem tudom mien pontosan a többié, de tuti, hogy hasonló.
Nos igen a csapat játék, egy valódi háborúban nem lehet ilyet csinálni, hogy mindenki megy amerre lát, nem segít senki-senkinek, szükséges volna bele a csapat munka, egy maga nem véd be egy bázist szerintem senki. Na igen a másik problem: a bázisok és a kiseb létesítmények elfoglalása, megtartása, illetve tudni azt, hogy kinek a kezén van! Na az nem egyértelmű, oké hogy látjuk a mapon ki uralja, hol a létesítmény, de ha pl légiesített erőkkel megy oda, nem lehet ki venni, hogy hol vannak az ágyuk, ha eltalálnak jelzi az indikátor hogy honnan jött, de ha ráfordul nagy nehezen az ember nem látja a célt. Láttam minden felé holografikus zászló jelzések vannak, ennyi erővel hogy lássa az ember az ellenséges objektumokat megjelölhették volna egy a frakcióra jellemző, színes fény sugárral, hogy; "ezt kell lőni, ne a mellette lévőt mert semmit nem érsz el vele" számtalan játékost láttam vadásszal aki nagyon eltévesztette a házszámot és rossz létesítményt lőtt, persze lekapták az égről mint a huzat. Egy alkalommal volt egy kérdése a SOE-nak, hogy szerintünk mit lenne még érdemes bele tenni a játékba, először is az ilyen aprób problémákat javítani kéne: a resspawn ne közvetlenül a csata kellős közepére portoljon ha meghalunk, tul zavaró hogy variálgatni kell hogy hol akarsz éledni, hogy aztán két percig még rohanhass. Ha kimászol a járművedből és jön valami vérpistike majd bele ül és elmegy magát lelövetni, te jársz rosszul mert te vesztettél SC-t és várhatsz 6 percet hogy ujra rajolhass, nos jó lenne ha legalább lezárhatnánk ha kiszállunk belőle és épp oly könnyedén feloldhassuk. Nem tudom hogy ez csak nálam van e így, de néha elég durván crash-el a játék majd kihajít asztalra, és ha pont járműben ültem, várhatok 6 percet hogy megint megtehessem a következő bejelentkezés után. AMD CPU, Ati VK, Win 7 32 bit, DX11 van a legfrisebb driverekkel a gépen és benne.
Az ijen apróságok kijavítása után, az én meglátásom szerint nem lenne rossz bele egy kis Űrcsata is, több világ, hogy a frakciók így is harcolhassanak egymással és uralhassanak bolygókat, ha elfoglalják és megtudják tartani is persze, akik meg nem azoknak maradnak az aszteroida mezők, vagy az othon bolygók indulási pontjai. Valószínű, ez ütős lenne, főleg hogy ilyen jól meg van oldva benne a légkörön való áthatolás, akár kifelé akár vissza felé repül az ember a bolygó atmoszférájában. Bár nem kizárt hogy gondolkodnak ilyenen a SOE nagyjai, szerintem nem véletlenül vannak azok a nagy, köralakban felfelé vibráló warpegatek.
Ha nemtévedek ez az alak a legjobb Planetside 2 játékos, mivel ő érte el a Battle Rank 100 először.
http://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/world-first-br100.72767/
Másik az hogy a Planetside 2 General Discussion forum részlege 80-90% panaszokból áll, és csak arra figyelnek fel a cikk írók amit egy, valaki által kinevezett "Legjobb Planetside 2 játékos" mondott?
Na mindegy... remélem, hogy legalább felfigyelnek a fejlesztők, a róluk szoló negetív cikkekre.