- Remekül nyitott A kis hableány Észak-Amerikában
- De nemzetközileg sem panaszkodhatnak az alkotók
- A remake összesen 185,8 millió dollárt kalapozott össze a debütálása óta
Kevés film kapott annyi utálatot már a debütálása előtt, mint a Disney legújabb élőszereplős feldolgozása, a Rob Marshall által rendezett A kis hableány. A blockbuster kapcsán értelemszerűen az Arielt alakító színésznő, Halle Bailey személye csapta ki a biztosítékot, ami aztán egy méretes review bombingba torkollott – elég csak megnézni a felhasználói értékeléseket Metacritic-en, IMDb-n pedig egyenesen "cenzúrázták" a számokat az oldal üzemeltetői. Sokakkal együtt én sem vagyok a híve annak, hogy megváltoztassák egyes karakterek bőrszínét (legyen az kitalált vagy valós történelmi alak), éppen ezért egészen biztosan nem fogom megnézni a filmet (függetlenül attól, hogy amúgy nem kapott rossz kritikákat), de a többség a jelek szerint nagyon is kíváncsi volt az adaptációra, az opusz ugyanis kimagaslóan jó nyitányt tudhat magáénak.
Leginkább Észak-Amerikában kezdett erősen a film, ott ugyanis (a Comscore értesülései szerint) 95,4 millió dollárt kalapozott össze a hosszúhétvégén, míg nemzetközileg 68,2 milliót mutatott a mérleg. Globálisan jelenleg 185,8 millió dolláron áll az alkotás, a nyitányt tekintve (Amerikában legalábbis) pedig csak négy Disney-féle élőszereplős feldolgozás előzi meg: A dzsungel könyve (103,26 millió), az Alice csodaországban (116,1 millió), A szépség és a szörnyeteg (174,01 millió), valamint Az oroszlánkirály (191,7 millió). A nézők tehát az előítéletek ellenére is kíváncsiak voltak A kis hableányra, így negatív hangok ide vagy oda, nem valószínű, hogy a Disney a jövőben változtatna a stratégiáján.
Ha igaz lenne, hogy mennyire sikeres, akkor nem sírta volna tele a Disney a sajtót, hogy nem nézi a sok rasszista ember a filmet.