
Stude azt is elmesélte, hogy legelső FPS-élménye a Doom volt, és nem fizetett érte egy centet sem. Az id pedig azóta olyan céggé vált, amely hatalmas név a szakmában, játékaikkal dollármilliárdokat kerestek, ezt pedig nagy részben annak is köszönhetik, hogy akkoriban kvázi szabadon megosztották játékaikat, hiszen az első Doomok ingyenesek voltak.
A tavaly megalakult PC Gaming Alliance a PC-s játékpiac fejlődését szorgalmazza, és olyan multicégek a tagjai, mint a Microsoft, a Logitech, az Nvidia, az Epic Games és az Activision. Randy Stude egyébként 12 évig az Intelnél dolgozott. (A kép illusztráció.)
Viszont az tény, hogy én is hasonló helyzetben voltam. Annak idején haverom egy CD-n odadobott nekem valami, akkoriban "szar RTS-t" (régebben a hideg rázott a stratégiai játékoktól, mert "nem lehetett bennük lőni"
Az illegális törés-másolás ellen a legjobb harc az lenne, ami a kezdetekben is volt: a shareware. Emlékszem, mennyire jó volt játszani pl. ilyen Duke Nukemmel (oldalnézetes verzió), s mennyire ideges voltam, mikor az Episode 2-re már nem mehettem tovább. Lekötött napokig, míg az Episode 1-et végigjátszottam, de utána már meg kellett volna venni, hogy tovább játszhassak. De nem volt kötelező, akárhányszor újrajátszhattam az Episode 1-et.
A letöltött játékok szerintem sokunknál azt a szerepet töltik be, hogy kipróbáljuk: egyáltalán érdemes-e megvenni, mivel a fejlesztők a demokat szépen "leépítették", s egyre kevesebb MMO-nál van trial verzió is. Szóval szerintem a shareware lenne a leghatékonyabb küzdelem a letöltögetés ellen. Legalábbis, ha ki tudnék próbálni legálisan minden olyan játékot, ami érdekel, akkor előbb vagy utóbb úgyis megvenném, ha tetszik. Ha meg nem tetszik, akkor úgy sem veszem meg. Persze tudom, pénz meg miegyéb az akadálya ennek a módszernek, de a DRM-mel csak azokkal b*sznak ki, akik megveszik a játékot, az online aktiválást meg megint ki lehet játszani szépen, szóval nem nagyon van más lehetőségük.
Szerintem sokunk azért nyitott arra, hogy megvegye a játékot, viszont egyikünk sem az a típus, aki szereti, ha látatlanban vesz valamit, aztán szépen át vagyunk b*szva. Nem hiszem, hogy mindenki olyan, hogy "csakazértse veszem meg".
egyébként a kalózkodás igenis nagy reklám tud lenni. persze ahhoz a játéknak is jónak kell lenni... pl vki letölti, megtetszik neki, és megveszi
A kép meg teccik, a film 1. osztályú osztályú XD